• Intet

    Upplevelser av Mosås/Mosjö i Örebro?

    Hej!

    Jag och min familj planerar en flytt till Örebro från annan stad och har sett flera fina radhus till salu i Mosås/Mosjö. Är det någon som bor där som kan berätta om området? Är det tryggt/säkert? Är förskola och skolan där bra? Våra barn är 2 och 3 år

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Upplevelser av Mosås/Mosjö i Örebro?
  • kaleidoskop88

    Nu är det några år sedan jag bodde i Mosås, men har bott där omgångar under hela mitt liv. Jag älskar det! Lugnt, nära till Mariebergs handelsområde, nära till både centrala Örebro och Kumla. Byggs ju en hel del nytt där nu :) Kan tyvärr inte säga så mycket om skolan eller förskola. Finns en mysig badplats en bit bort om man åker mot Kumla också, har dock glömt vad den heter.

    Var nära att köpa hus där för tre år sedan, men hamnade i en annat ort utanför Örebro istället. Skulle alla gånger kunna tänka mig att bo där igen.

  • twinboymom

    Lugnt och fint. Bra med närheten till Mariebergs köpcentrum och IKEA. Dock har man byggt hur mycket nytt som helst så skolan och förskolan har inte hängt med. Helfullt och flera hundra barn som står i kö på förskolan. Förskoleklassen på skolan har över 40 barn i samma klass.

  • Intet

    Tack snälla ni för svar! Låter ju dock inte bra med så stora barngrupper i skolan.. Och förskola måste man fixa i ett annat område då antar jag. Känns också trist för man vill ju gärna att barnen går i förskola tillsammans med samma kompisar som de ska gå i skolan med sen. Men mysigt område...hmm.

    Får fundera. Tack igen för svar!

Svar på tråden Upplevelser av Mosås/Mosjö i Örebro?