• Cinnamonbun

    Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?

    Nu har jag läst på om det mesta. Men det verkar inte finnas något medel (kräm, tillskott etc.)som funkar mor rynkor. Är det någon som har ändå har upplevt att något ni har köpt funkar? (Vid sidan av sömn, mat, gener, motion). Tipsa mig gärna.

  • Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?
  • Kentaur

    De har ju visat att en hel massa funkar men inte permanent.
    Antirynkkrämer får huden att svullna och därför syns rynkorna mindre.
    Teoretisk borde du kunna smörja in dig med vilken skit som helst, tex lut i små mängder.

    Även ansiktslyft funkar men det kräver ju att du gör det regelbundet. Till slut kommer du att likna Jokern i Batman, precis som drottning Silvia.

  • Cinnamonbun
    Kentaur skrev 2021-02-11 16:58:15 följande:

    De har ju visat att en hel massa funkar men inte permanent.

    Antirynkkrämer får huden att svullna och därför syns rynkorna mindre.

    Teoretisk borde du kunna smörja in dig med vilken skit som helst, tex lut i små mängder.

    Även ansiktslyft funkar men det kräver ju att du gör det regelbundet. Till slut kommer du att likna Jokern i Batman, precis som drottning Silvia.


    Tack för tips men jag är inte supersugen på lut eller att se ut som Jokern...
  • Kentaur
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 17:05:55 följande:
    Tack för tips men jag är inte supersugen på lut eller att se ut som Jokern... smile1.gif
    Jag hoppades på det också Glad

    Inse att modevärlden har fel, det är fint med rynkor!
  • Anonym (F)

    Jodå, det finns. För det första ska du sluta röka, kraftigt minska på alkoholen och sluta sola, även solarium. Sedan behöver du dricka väldigt mycket vatten varje dag så du håller rätt balans. Förutom det fundera på hur nyttig mat du äter. Rör på dig så du håller dig i trim och har god kondition (hur bra kroppen mår har en viss inverkan iom hormoner osv). Smörj in dagligen med hudkräm på händer, hals och ansikte. Jahapp det var det jag kom på rakt av så här.

  • Anonym (Nja)
    Anonym (F) skrev 2021-02-11 19:00:51 följande:

    Jodå, det finns. För det första ska du sluta röka, kraftigt minska på alkoholen och sluta sola, även solarium. Sedan behöver du dricka väldigt mycket vatten varje dag så du håller rätt balans. Förutom det fundera på hur nyttig mat du äter. Rör på dig så du håller dig i trim och har god kondition (hur bra kroppen mår har en viss inverkan iom hormoner osv). Smörj in dagligen med hudkräm på händer, hals och ansikte. Jahapp det var det jag kom på rakt av så här.


    Det tar dock inte bort rynkor, inte heller förebygger det rynkor. När och hur mycket rynkor man får är ärftligt och finns inget man själv kan göra åt det förutom ansiktslyftning och det gör knappast att man ser yngre ut även om rynkorna minskar.
  • Anonym (I)

    Jo det finns något som fungerar. Att acceptera sig själv. 

  • Anonym (Retinol)

    Att undvika solen förhindrar rynkor mest av allt, men har de redan uppstått är det bara retinol och c-vitamin serum som funkar.
    Retinolserum (A-vitamin) i hög koncentration är bevisat att fungera, har dokumenterats mycket senaste åren. Var en undersökning på Svt också förra året där de prövade alla vanligt förekommande antirynkprodukter i handeln. Endast retinol och c-vitamin har vetenskaplig och bevisad effekt. Köp via Amazon där finns mest utbud. Viss effekt har även olika peptider, läs på om de olika och även koppar som finns i Matrixylprodukter och kollagentillskott.

  • Anonym (Retinol)
    Anonym (Retinol) skrev 2021-02-11 19:36:09 följande:

    Att undvika solen förhindrar rynkor mest av allt, men har de redan uppstått är det bara retinol och c-vitamin serum som funkar.
    Retinolserum (A-vitamin) i hög koncentration är bevisat att fungera, har dokumenterats mycket senaste åren. Var en undersökning på Svt också förra året där de prövade alla vanligt förekommande antirynkprodukter i handeln. Endast retinol och c-vitamin har vetenskaplig och bevisad effekt. Köp via Amazon där finns mest utbud. Viss effekt har även olika peptider, läs på om de olika och även koppar som finns i Matrixylprodukter och kollagentillskott.


    Alltså kollagen + koppar, inte att koppar finns i kollagentillskott. Blev lite fel där!
  • Anonym (Retinol)
    Anonym (I) skrev 2021-02-11 19:19:44 följande:

    Jo det finns något som fungerar. Att acceptera sig själv. 


    Det har väl människan aldrig varit bra på. Behövs kanske snarare ett sådant piller för det, eller varför kan de inte snabba sig med forskningen så att vi slipper iallafall åldras utseendemässigt. Alla vill ju det! Att bli gammal och ful är en depressionsfaktor för de flesta.
Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?