• Anonym (Pank och panik)

Vart vänder man sig för akut hjälp med mat?!

Den här månaden vlev hemsk! Vart vänder man sig som barnfamilj för att få hjälp med mat? Jag kontaktade kyrkan, men dom har inget att ge i matväg förrens nästa vecka och vi behöver hjälp nu! Jag kontaktade Giving people men eftersom kyrkan hjälpte oss med kläder fick jag till svar att då får man ingen hjälp av GP på 2 veckor?!

Vad gör jag nu? Jag har så jävla ont i magen av det här :(

• Svar på tråden Vart vänder man sig för akut hjälp med mat?!
  • Anonym (...)

Varför har du inte råd med mat? Spenderar du pengarna på annat i början av månaden? Planera, jobba och tänk om HjärtaGlad

• Anonym (Knasen)

Vad hämde aå du blev av med alla pengar? Kan du höra om du kan få tillbaka och betaa lite senare?

Anonym (...) skrev 2021-02-11 18:15:27 följande:

Varför har du inte råd med mat? Spenderar du pengarna på annat i början av månaden? Planera, jobba och tänk om 

Jag är arbetslös och dessutom sjuk, men försäkringskassan nekar mig ersättning. Vi brukar kunna överlrva på det min man tjänar, men det vart extra utgifter så som tandläkare och bilreparation denna månad.
  • Anonym (123)

Det finns hjälpgrupper på facebook. Minns inte vad dom heter dock.

• ttr

Låna hos vänner och familj tills nästa lön.

• Anonym (U)

Swish-hjälpen på Facebook

• Anonym (Soc)

Du kan alltid kontakta soc, det är dom och inte välgörenhet som ska ställa upp i såna lägen. Du kommer behöva bevisa att du har noll kronor på kontot typ, och att skåpen är relativt urplockade. Inte kul, men de kommer hjälpa dig. Beklagar din situation, förstår att det är skitjobbigt!

Om du kan så skulle jag annars personligen försöka låna en femhundring av nån. Det är ett belopp som många kan avvara, som räcker till en hel del makaroner/mjölk, och som du borde kunna betala tillbaka vid bästa inkomst direkt, utan att det förstör nästa månad för mycket (beroende på hur mycket du tjänar såklart, men har du råd med bil antar jag att du har åtminstone existensminimum eller en bit över)

Lycka till!!!

• Anonym (U)

Willys.se

Har

Kort

Leveranstid

Och

Går

Att

Ta

Faktura

(Går.ej.att.göra.Mellanslag)

Våra föräldrar är pensionärer så dom lever själva snålt, så dom har vi inte mage att be om hjälp. Utöver det så har jag syskon, men dom har jag ingen kontakt med, så att höra av sig för att låna pengsr känns bara dumt.

• Anonym (Sigrid)

Vänd dig till soc och förklara situationen. Eftersom ni har barn bör ni kunna få akut hjälp av dem.

Frälsningsarmén kan också vara en möjlighet.

Svar på tråden Vart vänder man sig för akut hjälp med mat?!