• Anonym (nybörjare)

    Hjälp, hur rakar jag musen bäst?

    Hej, kvinnor och tjejer!

    Jag tänker raka musen som alla hjärtansdags överraskning för mannen (vet att han skulle bli glad, det har han hintat när vi sett porr och tjejerna varit rakade). Jag har aldrig rakat mig där nere annat än att jag putsar kanterna då jag ska ha bikini på mig så hur gör jag för att komma åt  över allt, tänker ta bort allt, och vad ska man använda för hyvel för bästa resultat?

    Hoppas på goda råd.

  • Svar på tråden Hjälp, hur rakar jag musen bäst?
  • Anonym (nybörjare)

    Ingen som har något tips?

  • Anonym (nybörjare)
    LisaA94 skrev 2021-02-12 13:19:53 följande:

    Solklar runktråd skriven av en man.


    Absolut inte, jag är en kvinna på 54 år som känner osäkerhet kring  något jag vill göra och frågar därför om tips.
  • Anonym (nybörjare)
    AnnaSturesson skrev 2021-02-12 14:35:37 följande:

    estrid Rakhyvel. Finns på Åhléns eller beställa på nätet.


    Tack, men har inte Åhléns i närheten och behöver den i helgen.
  • Anonym (japp)

    Jag har ett tips. Jag använder billig hårbalsam (dvs rätt tunn i konsistensen) istället för raklödder eller tvål, då mitt underliv inte tål det. Det är så uttorkande. Dessutom är det lättare att raka sig med något som inte löddrar, du ser mer vad du gör helt enkelt. 

    Klipp håret så kort som möjligt innan du börjar raka. Sträck huden där du rakar. 

  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (japp) skrev 2021-02-12 14:41:53 följande:

    Jag har ett tips. Jag använder billig hårbalsam (dvs rätt tunn i konsistensen) istället för raklödder eller tvål, då mitt underliv inte tål det. Det är så uttorkande. Dessutom är det lättare att raka sig med något som inte löddrar, du ser mer vad du gör helt enkelt. 

    Klipp håret så kort som möjligt innan du börjar raka. Sträck huden där du rakar. 


    Tack för tipsGlad
  • Anonym (Lii)

    Ta inte en engångshyvel! Jag gillar gilette Venus med 4 blad bäst.

    Jag använder duschgel med kokosolja när jag rakar mig. Gör det gärna någon dag innan och raka igen på söndag så din hy får en chans att lugna sig lite. Att föredra är att raka i duschen, se till att du är blöt och varm för att porerna ska öppna sig ordentligt. Raka nerifrån och upp.

    Huden kommer förmodligen reagera beroende på hur känslig hy du har - se till att du har en det oparfymerad salva att smörja med om det behövs.

    Och som tidigare - klipp innan du rakar!

  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (Lii) skrev 2021-02-12 15:01:22 följande:

    Ta inte en engångshyvel! Jag gillar gilette Venus med 4 blad bäst.

    Jag använder duschgel med kokosolja när jag rakar mig. Gör det gärna någon dag innan och raka igen på söndag så din hy får en chans att lugna sig lite. Att föredra är att raka i duschen, se till att du är blöt och varm för att porerna ska öppna sig ordentligt. Raka nerifrån och upp.

    Huden kommer förmodligen reagera beroende på hur känslig hy du har - se till att du har en det oparfymerad salva att smörja med om det behövs.

    Och som tidigare - klipp innan du rakar!


    Tack för många goda råd.
    Får försöka skaffa det jag behöver i morgon då.
Svar på tråden Hjälp, hur rakar jag musen bäst?