• ungensammamma

    Han struntade i att fira min födelsedag

    Jag var tvungen att åka bort av en tråkig anledning på min födelsedag nu nyligen. Min kille sen 1,5 år visste att jag var ledsen över hela situationen och har dessutom varit ledsen mer eller mindre hela vintern pga den tråkiga situationen jag är i. Innan jag åkte firade mina föräldrar min födelsedag och min kille var med. Han ursäktade att han glömt min present hemma och lovade att jag skulle bli firad av honom och få min present när jag kom hem. På min födelsedag fick jag ett grattis-sms på morgonen. När jag ringde på kvällen nämnde han inte ens att jag fyllde år. Så kom jag hem och han kommer hem till mig. Så säger han att han har ingen present. Jag försöker rädda situationen med att säga att blommor och mat alltid är uppskattat han tar inte hinten. Jag har också sagt till honom flera gånger att han inte behöver fixa present, men jag uppskattar verkligen frukost på sängen. Så morgonen därpå ligger vi nyvakna, lediga och jag säger typ ?ja, frukost vore trevligt?. Då säger han ?ja, då får du fixa det?. Det blir för mycket. Jag börjar gråta. Först då fixar han frukost åt mig. Sen är det som att han förväntar sig att jag ska vara glad. Det är ju inte alls så som jag tänkt mig, jag ville liksom att han skulle fixa det frivilligt.

    Jag är fortfarande ledsen och det känns inte som han fattar. Han ser jätteledsen och säger att han skäms. Grejen är den att han brukar vara världens finaste, han är ett stort praktiskt stöd och kan typ åka och storhandla åt mig bara för att jag har mensvärk. Så liksom det här är så olikt honom. Vet inte ens om jag har rätt att vara ledsen, men det är jag.

  • Svar på tråden Han struntade i att fira min födelsedag
  • Dexter dot com

    Firade han dig förra året så det här kom som en överraskning? Tycker han öht födelsedagar är något att fira och vill han bli firad själv?

  • ungensammamma

    Ja, han firade mig litegrann förra året och har själv pratat om att han tyckte att han firade mig lite för lite, men att vi fortfarande var i början på relationen så han vågade inte slå på stort. Så har han sagt ?denna födelsedagen blir det bättre?. Han har pratat om min födelsedag nästan mer än mig och det är jag som försökt dra ner på växlarna genom att säga att frukost på sängen är det viktigaste för mig. Han firar sin födelsedag med familjen och gav iaf en ordentlig present till sitt syskon på födelsedagen.

  • Dexter dot com
    ungensammamma skrev 2021-02-12 16:24:47 följande:

    Ja, han firade mig litegrann förra året och har själv pratat om att han tyckte att han firade mig lite för lite, men att vi fortfarande var i början på relationen så han vågade inte slå på stort. Så har han sagt ?denna födelsedagen blir det bättre?. Han har pratat om min födelsedag nästan mer än mig och det är jag som försökt dra ner på växlarna genom att säga att frukost på sängen är det viktigaste för mig. Han firar sin födelsedag med familjen och gav iaf en ordentlig present till sitt syskon på födelsedagen.


    Då verkar det ju lite märkligt att han helt struntar i det ! Du får väl helt enkelt fråga vad som hände.
  • skolios

    Inte alls konstigt att du känner dig ledsen. Firade du hans födelsedag, firar han andras födelsedagar? Isf undrar man ju varför han ignorerar din. Och, du har också rätt att vara besviken över alla löften han har gett dig, men inte infriar. Det är det värsta tycker jag. Han har ju ljugit när han sagt att han ska fira dig ordentligt, att du ska få present senare osv. Vad svarar han när du vill ha svar på detta? Det duger liksom inte att bara se ledsen ut från hans sida. Han måste aktivt göra nåt för att rätta till detta för att återställa ditt förtroende.

  • Kusinen

    Ja det varett märkligt beteende. Säger han ofta att han ska göra saker i stunden (för attdu ska bli glad där och då) som han sen jnte gör?

  • Hotelliggaren

    Har han mild autism, sk Aspbergers syndrom? Såna saker är typiska för dem. Ofta extremt trevliga, hjälpsamma, vill väl och upplevs som smarta. Man kan helt missa sånt som födelsedag. Och ser troligen inte meningen med att fira födelsedag när det inte är det.... De är dåliga på att koppla det man gör till känslolivet och är utpräglat praktiska. Men kan ha speciella intressen eller saker som är väldigt viktiga för dem och då är känslor med i bilden helt plötsligt....

Svar på tråden Han struntade i att fira min födelsedag