• mimmiii

    BIM idag, inga pms symptom, vågar ej testa

    Hej!


    Jag har min bim idag, borde haft äl 29.1 (positivt utslag på sticka), hade även en liiiten blödning, snarare "spotting" då. Idag är jag på BIM eller BIM+1 men vågar inte göra test. Har de senaste månaderna haft mycket pms symptom, det jag märkt av mest har varit bröst i storlek av fotbollar och ont i brösten, nu känns INGET i brösten och de känns mindre och hängigare än normalt?? Om jag inte är gravid, är det vanligt att pms symptomen bara försvinner mittiallt? Någon konstig molande känsla i sidorna av magen har jag men VART ÄR MENSEN? Vill så gärna ha ett plus på stickan men är rädd för ett negativt, därav inte testat än... Behövde skriva av mig här, ni får gärna hänga på och dela era historier om pms symptom som försvunnit vid graviditet eller inte graviditet. Tack på förhand!

  • Svar på tråden BIM idag, inga pms symptom, vågar ej testa
  • Carina82

    Jag har inte så mkt erfarenhet kring det här men tycker det låter som att det nog vore bra för dig att testa. Så du vet. Osäkerhet föder ju på oro och ångest. Lycka till, håller tummarna för dig <3

  • mimmiii
    Carina82 skrev 2021-02-12 20:07:03 följande:

    Jag har inte så mkt erfarenhet kring det här men tycker det låter som att det nog vore bra för dig att testa. Så du vet. Osäkerhet föder ju på oro och ångest. Lycka till, håller tummarna för dig <3


    Situationen är densamma fortfarande... Har dock vart väldigt "gråtig" idag, bölat för precis allt ända sen jag vaknade men det behöver inte betyda pms/gravid utan kan också bero på att jag hade en begravning av en anhörig idag... Hur som helst, ingen mens, ingen pms. Testade på kvällen igår (fredag) negativt. Tar nytt test på tisdag om situationen är densamma, då är det 18 dagar sen positivt äl test :) tack för svar och tumhållningen! <3
Svar på tråden BIM idag, inga pms symptom, vågar ej testa