Tinder Paranoid?
Jag har varit ensamstående väldigt länge. Ser bra ut, trevlig, intelligent, bra ställt. Alla frågar varför jag inte skaffar mig en man i mitt liv. Vuxna barn har tom flyttat så inga hinder. Men är inte bara kräsen och egen efter alla år i egen regi. Är även försiktig av mig. Har eget hus, eget större företag. Har alltid sett väldigt bra ut (inget jag brytt mig om, föredrar killar som ser mig för inre egenskaper istället). Inget konstgjort, knappt smink.
Så till min grundfråga. Eftersom jag bor i eget hus. Söker man min bild så finns jag på nätet som företagare och även bild och adress på mitt hus känner jag mig osäker. För ett antal år sen pratade jag lite kort med en kille via norrlandskontakten. Efter en dag ringde han och sa han stod med bilen utanför mitt hus (hade varken gett honom mitt telefon nummer eller adress..). Personen i fråga hade så många varningsklockor utan att jag ens behövde lära känna honom speciellt mycket närmare. När jag sa att jag inte hade rätt känslor efter ett fika så frågade vederbörande om hans X tagit kontakt med mig..?
Hur som. Bor i en stad med 40 000 inv. Även om jag vet att man fångar bättre fisk med ett fint blänke så tvekar jag inför att lägga ut mig med bild på exempelvis Tinder. När jag var medlem på Norrlandskontakten fick jag flera hundra meddelanden första veckan. När jag stängde ned kontot hade jag över 10 000 besök. Och då bodde jag i lägenhet. Nu vill jag verkligen inte riskera objudna gäster. Känner dock flera som lyckats hitta rätt med just Tinder. Hur paranoid ska man egentligen vara?