• Grönögdskorpionman

    Utomäktenskaplig flirt/date i coronatider

    Hej alla. Detta ämne har antagligen tagits upp i x antal trådar men jag ids inte leta efter dem så jag startar en ny. Finns det NÅGON seriös kontaktsida som inte går ut på att man skall lägga in pengar och endast få prata med fejkprofiler som bara lirkar med en så att man skall köpa mer "mynt" eller vad det nu är?
    Är en helt normal 53-årig man som lever i ett långvarigt äktenskap som jag inte vill lämna men saknar flirten och eventuella daten i livet. Partnern har helt tappat lusten till lite rumble in the bed men det har inte jag. Coronapandemin har ju dessutom fullständigt förstört oldschool flirting på puben/krogen. Nu kommer väl flera kommentera att jag inte lever i ett lyckligt äktenskap men det gör jag. Så desperat är jag inte att viljan till flirt/date är primärt. Får man inte till det så får det vara. Men det måste ju finnas flera likasinnade som jag? Har tittat in på Victoria Milan, C-date, Okdater, Milfpin men allt verkar vara båg och lur.....iaf för oss män.
    Så vad säger ni?

  • Svar på tråden Utomäktenskaplig flirt/date i coronatider
  • Anonym (En rätt enkel regel)

    En rätt enkel regel i livet är att vill inte ens din fru som älskar dig ha sex med dig, så är chansen väldigt liten att någon annan vill det. Då har jag inte ens lagt till Corona som faktor ännu.

    Så försök få till ett sexliv med din fru först, sedan om du lyckas med det, då kanske du kan fundera på att ligga med någon annan.

  • Sexlicens

    Om jag lägger bort moralen i det hela då jag anser att ingen har rätt att döma eller fördöma, så föreslår jag klassiska sidor som;

    - BC

    -Tinder

    -Badoo

    Samt en ganska ny sida som heter Hemligg

    Lycka till.

  • Anonym (D)

    Om du vill fortsätta i äktenskap, så tycker jag att det där bör stanna vid just en tanke.

  • Anonym (Ur famn i famn)

    Jag använder Mötesplatsen, fungerar utmärkt för män kring femtio.

  • Anonym (jaha)
    Sexlicens skrev 2021-02-14 13:43:11 följande:

    Om jag lägger bort moralen i det hela då jag anser att ingen har rätt att döma eller fördöma, så föreslår jag klassiska sidor som;

    - BC

    -Tinder

    -Badoo

    Samt en ganska ny sida som heter Hemligg

    Lycka till.


    Men OJ vad bekvämt det måste vara att lägga bort moralen ur en i grunden moralisk fråga. Jag menar, tar man bort moralen i moraliska frågor vad finns kvar då?

    Tar man bort moralen så kan ju alla göra precis vafan som helst mot vem som helst ok det är heeelt ok.... 
  • Sexlicens
    Anonym (jaha) skrev 2021-02-14 17:23:22 följande:

    Men OJ vad bekvämt det måste vara att lägga bort moralen ur en i grunden moralisk fråga. Jag menar, tar man bort moralen i moraliska frågor vad finns kvar då?

    Tar man bort moralen så kan ju alla göra precis vafan som helst mot vem som helst ok det är heeelt ok.... 


    Som jag skrev så har jag som livsåskådning att inte döma andra människors läggningar, sexuellt beteende o liknande. Tycker i sak att otrohet är förkastligt - utan tvekan. Men likväl så är ca 30% av alla kvinnor och ca 25% av alla män otrogna. Vad som ligger bakom otroheten är såklart olika orsaker. Ofta brist på uppskattning och uppvaktning av sin partner men oxå sexuell nyfikenhet.

    Var själv gift i ca 17 år, och vi valde att hon skulle få sexuell frihet så länge hon var ärlig.

    Men respekterar att Sveriges ca 10 mil människor har olika uppfattningar kring moral.
  • Anonym (jaha)
    Sexlicens skrev 2021-02-14 19:31:20 följande:
    Som jag skrev så har jag som livsåskådning att inte döma andra människors läggningar, sexuellt beteende o liknande. Tycker i sak att otrohet är förkastligt - utan tvekan. Men likväl så är ca 30% av alla kvinnor och ca 25% av alla män otrogna. Vad som ligger bakom otroheten är såklart olika orsaker. Ofta brist på uppskattning och uppvaktning av sin partner men oxå sexuell nyfikenhet.

    Var själv gift i ca 17 år, och vi valde att hon skulle få sexuell frihet så länge hon var ärlig.

    Men respekterar att Sveriges ca 10 mil människor har olika uppfattningar kring moral.
    Även om man sviker, ljuger för och förnedrar andra för att leva ut sina "önskemål"?

    Du verkar göra det väldigt lätt för dig själv när du fösöker få otrohet att enbart handla om sex och helt ta bort sveket och lögnerna som ingår.

    Ja precis, så länge hon var ÄRLIG, och där har du den moraliska aspekten som du i detta fall helt tar bort. Jag menar hade du argumenterat med ditt ex på samma sätt som du gör här så hade ju "så länge hon var ärlig" varit totalt ointressant, bara en sån där onödig detalj som man bara kan bortse ifrån.... eller hur?

    Nja, 99% av dessa 10 miljoner verkar ha ganska liknande moral, det hade ju även du när du bad ditt ex vara ärlig. Faktum är att även de som springer omkting och knullar runt bakom ryggen på sin partner oxå delar samma moral eftersom de själva absolut inte skulle acceptera att utsättas för samma behandling men anser sig själva ha rätt att göra saker mot andra som de själva aldrig skulle acceptera.
    Det är inte moral,. det är dubbelmoral.
  • Sexlicens
    Anonym (jaha) skrev 2021-02-14 20:03:01 följande:

    Även om man sviker, ljuger för och förnedrar andra för att leva ut sina "önskemål"?

    Du verkar göra det väldigt lätt för dig själv när du fösöker få otrohet att enbart handla om sex och helt ta bort sveket och lögnerna som ingår.

    Ja precis, så länge hon var ÄRLIG, och där har du den moraliska aspekten som du i detta fall helt tar bort. Jag menar hade du argumenterat med ditt ex på samma sätt som du gör här så hade ju "så länge hon var ärlig" varit totalt ointressant, bara en sån där onödig detalj som man bara kan bortse ifrån.... eller hur?

    Nja, 99% av dessa 10 miljoner verkar ha ganska liknande moral, det hade ju även du när du bad ditt ex vara ärlig. Faktum är att även de som springer omkting och knullar runt bakom ryggen på sin partner oxå delar samma moral eftersom de själva absolut inte skulle acceptera att utsättas för samma behandling men anser sig själva ha rätt att göra saker mot andra som de själva aldrig skulle acceptera.

    Det är inte moral,. det är dubbelmoral.


    Vi har nog i sak samma uppfattning kring otrohet och svek, även vi skiljer oss på en vital punkt - jag dömer ingen.

    Men dessa slutrader tackar jag för en intressant diskussion och önskar dig en trevlig kväll.
  • Anonym (jaha)
    Sexlicens skrev 2021-02-14 20:06:34 följande:
    Vi har nog i sak samma uppfattning kring otrohet och svek, även vi skiljer oss på en vital punkt - jag dömer ingen.

    Men dessa slutrader tackar jag för en intressant diskussion och önskar dig en trevlig kväll.
    Vad är det för fel i att döma människor som beter sig illa mot andra?

    Om ingen dömer dem, hur ska de då förstår att deras agerande inte är acceptabelt?

    Om fler dömde sig själva innan de gjorde saker så skulle kanske andra inte behöva döma dem i efterhand?
Svar på tråden Utomäktenskaplig flirt/date i coronatider