• Anonym (??)

Hur svarar man på en ursäkt?

Min flickvän som nästan aldrig ber om ursäkt gjorde detta idag. Bad om ursäkt för sitt beteende men då jag inte alls är van att få någon ursäkt så vet jag inte hur man svarar på de? 

Hur hade ni svarat? 

• Svar på tråden Hur svarar man på en ursäkt?
  • Anonym (.)
    Anonym (??) skrev 2021-02-15 13:56:33 följande:

Min flickvän som nästan aldrig ber om ursäkt gjorde detta idag. Bad om ursäkt för sitt beteende men då jag inte alls är van att få någon ursäkt så vet jag inte hur man svarar på de? 

Hur hade ni svarat? 

Så du svarade inte henne?

Det är väl bara att säga OK, jag förlåter dig.
  • Sid

Eller om du inte tycker att en enkel ursäkt räcker (beroende på vad hon ber om ursäkt för) kan du säga att du vill diskutera det lite mer djupgående. Då kan ni prata lite om vad som har hänt och varför tror ni att det hände samt vad ni tycker om saker och ting. Gärna i en positiv och konstruktiv ton.
    Alltid bra och rensa luften lite så det inte blir friktioner  framöver.

• Anonym (Petra)

"Äsch, det är ingen fara!"
    "Ok, då förstår jag, jag tyckte det var lite olikt dig att säga så, älskling."
    "Det är ok. Men jag blev lite ledsen - tänk på att inte xxx nästa gång xxx händer."
    "Jag förlåter dig, men om det händer en gång till tror jag inte att vårt förhållande överlever det."

• Anonym (???)

Hur hade ni svarat? 

Hur kan du inte veta hur du ska svara? Hur kände du? Godtog du det hon sa eller inte. -det är steg 1. Sedan svarar man efter det man kände. 
    Vi kan inte råda dig till vad man ska svara eftersom vi inte känner er och inte vet vad det gällde. 

Hur svarar du om andra personer än hon ber dig om ursäkt? 
  • Dexter dot com

Hur hade ni svarat? 

Tycker du att en ursäkt räcker så säger du ok. Tycker du hennes beteende är så illa så en ursäkt inte räcker så säger du att ni behöver prata om hennes beteende och att en ursäkt inte räcker utan en förändring måste ske.
Svar på tråden Hur svarar man på en ursäkt?