Hur svarar man på en ursäkt?
Min flickvän som nästan aldrig ber om ursäkt gjorde detta idag. Bad om ursäkt för sitt beteende men då jag inte alls är van att få någon ursäkt så vet jag inte hur man svarar på de?
Hur hade ni svarat?
Min flickvän som nästan aldrig ber om ursäkt gjorde detta idag. Bad om ursäkt för sitt beteende men då jag inte alls är van att få någon ursäkt så vet jag inte hur man svarar på de?
Hur hade ni svarat?
Hur hade ni svarat?
Eller om du inte tycker att en enkel ursäkt räcker (beroende på vad hon ber om ursäkt för) kan du säga att du vill diskutera det lite mer djupgående. Då kan ni prata lite om vad som har hänt och varför tror ni att det hände samt vad ni tycker om saker och ting. Gärna i en positiv och konstruktiv ton.
Alltid bra och rensa luften lite så det inte blir friktioner framöver.
"Äsch, det är ingen fara!"
"Ok, då förstår jag, jag tyckte det var lite olikt dig att säga så, älskling."
"Det är ok. Men jag blev lite ledsen - tänk på att inte xxx nästa gång xxx händer."
"Jag förlåter dig, men om det händer en gång till tror jag inte att vårt förhållande överlever det."
Hur hade ni svarat?
Hur hade ni svarat?