• babyboooo

    Har en dotter men vill skaffa syskon till henne, själv.

    Jag har en underbar dotter på 16 månader, jag och dotterns pappa gick isär när hon var 6 månader, jag har dottern mest pga att hon är så liten ännu. Jag har ingen ny partner och heller inget intresse för det, däremot är jag väldigt intresserad av att göra en heminsemination efter sommaren. Jag har en eventuell donator som skulle kunna hjälpa mig, han behöver tid att fundera över ett så stort beslut, vilket man förstår. Men nu börjar jag fundera på om jag är fullkomligt galen???? Gör folk såhär? Är det rättvist mot dottern? Jag brinner för familjelivet och skaffade tyvärr dottern med en narcissistisk kvinnomisshandlare, så just nu är jag inte intresserad av att träffa en man, på väldigt lång tid, men att skaffa barn känns så aktuellt. Jag är 29 år. Så säg mig, är jag galen? Knäpp? Konstig?

  • Svar på tråden Har en dotter men vill skaffa syskon till henne, själv.
  • Sockerikaffet

    Om du vill ha ett barn till skulle jag rekommendera att göra det den officiella vägen med hjälp av sjukvården. Om du gör det privat riskerar ni många juridiska problem med faderskap, underhåll, vårdnadstvister, umgänge osv.

  • S23

    Hållet med ovanstående. Gå den lagliga vägen så att du slipper problem

  • moaguuun

    Gör det Med hjälp av sjukvården. 


    Dra inte in dig i nåt skumt

  • Jag är bara jag

    Åk till Danmark istället. Dels är det högre chans bli gravid så och dels slipper du eventuella juridiska problem om du nu skulle få barn med privat donator.

  • Biet

    Det är extremt ovanligt att en donator skulle lägga sig i dig och ditt barn efteråt. Lika vanligt är det isåfall att mamman ångrar sig och anger donatorn för att få underhålls pengar. Så det är risken donatorn tar.

    Väljer man den vägen TS funderar på så ge henne konkreta svar istället för att "skräm upp" henne att det skulle vara något farligt.

  • Lilant

    Kommer din dotter träffa sin pappa senare? Om nej så kör på antar jag är om ja så borde du vänta på att träffa någon, kommer bara bli konflikter mellan barnen om varför den ena har pappa men inte den andra, sen om du får en son så blir det ju ännu värre och du kommer få hemska tonårs år med en son som inte haft en faders figur :)

  • Biet
    Lilant skrev 2021-03-02 17:21:01 följande:

    Kommer din dotter träffa sin pappa senare? Om nej så kör på antar jag är om ja så borde du vänta på att träffa någon, kommer bara bli konflikter mellan barnen om varför den ena har pappa men inte den andra, sen om du får en son så blir det ju ännu värre och du kommer få hemska tonårs år med en son som inte haft en faders figur :)


    Varför skulle det vara värre o få en son under tonnårstiden än en tjej? Varför skulle en ungdomskille ha mer fördommar än en tjej eller större nytta av att veta vem som är pappan än en tjej?

    I det läget hjälper det ju heller inte om TS åker till DK för assisterad där eller ställer sig i Svensk kö för assisterad hjälp för alla de varianterna kan leda till okänd far för barnet under tonnåren.

    Det enda TS har då är att vänta in en ny partner som skall bli pappa som är närvarande genom barnets liv.
  • Lilant
    Biet skrev 2021-03-02 23:24:25 följande:

    Varför skulle det vara värre o få en son under tonnårstiden än en tjej? Varför skulle en ungdomskille ha mer fördommar än en tjej eller större nytta av att veta vem som är pappan än en tjej?

    I det läget hjälper det ju heller inte om TS åker till DK för assisterad där eller ställer sig i Svensk kö för assisterad hjälp för alla de varianterna kan leda till okänd far för barnet under tonnåren.

    Det enda TS har då är att vänta in en ny partner som skall bli pappa som är närvarande genom barnets liv.


    För att pojkar behöver en manlig förebild och tjejer en kvinnlig annars blir det helt fel i koderna och beteenden tyvärr
Svar på tråden Har en dotter men vill skaffa syskon till henne, själv.