• Anonym (Någon som varit med om detta)

Tom hinnsäck v 6+0. Normalt för den veckan?

Hej!

Jag gjorde att vul idag. V 6+0. Läkaren såg bara en tom hinnsäck.

Någon som varit med om det i v 6 men ändå fått en bebis tillslut?

Läkaren var ganska negativ tycker jag. Jag fick en ny tid om 2 veckor och hon upplyste mig om att 30

% får missfall . Jag har inte ont och blöder inte.

• Svar på tråden Tom hinnsäck v 6+0. Normalt för den veckan?
  • Anonym (Tveksamt)

Det låter inte riktigt bra faktiskt. 6+0 är vecka 7 och då ska fostret synas. Du får hoppas på felräkning så du är mindre långt gången, en dålig VUL-apparat eller en stressad läkare som såg för snabbt. De flesta missfall är egentligen MA och då är det jättevanligt att man inte blöder och inte har ont. Det är vid pågående missfall man blöder och ev. får ont.

Hur eller hur gör man alltid ett nytt VUL vid minsta misstanke om missfall/osäkerhet. Det fick tom jag göra trots VUL v.10 med inga hjärtslag och foster i storlek v.7.

Attans!!!

Någon mer? Vad såg ni i v 6+0?

• Anonym (:))

Självklart kan de vara alldeles för tidigt att se. I vecka 6 e fostret bara 4 veckor. Oftast brukar man göra vul i vecka 8 för att vara säker på att se. Så kommentaren ovanför ska du ej lyssna på så mkt. Vecka 6+0 är inte 7, utan 6. Du kanske är 1-2 dagar mindre gången också o då brukar man typ aldrig se :) skulle inte oroa mig så mkt om jag var du. Finns massor av trådar där människor inte sett något i vecka 5,6,7

Kan även inflika att jag gjorde vul 6+1 och då såg jag foster o hjärta osv, men läkaren sa att hade jag kommit 1 dag innan hade jag inte sett något :)

Anonym (:)) skrev 2021-02-15 19:17:42 följande:

Självklart kan de vara alldeles för tidigt att se. I vecka 6 e fostret bara 4 veckor. Oftast brukar man göra vul i vecka 8 för att vara säker på att se. Så kommentaren ovanför ska du ej lyssna på så mkt. Vecka 6+0 är inte 7, utan 6. Du kanske är 1-2 dagar mindre gången också o då brukar man typ aldrig se :) skulle inte oroa mig så mkt om jag var du. Finns massor av trådar där människor inte sett något i vecka 5,6,7

TACK fina du! Du gjorde min kväll : )

TACK fina du! Du gjorde min kväll : )
  • Anonym (Tveksamt)
    Jag har varit gravid flera gånger, gjort massor med VUL, många IVF.er och blivit rekommenderad VUL.v.7. Och 6+0 är vecka 7. Då ska fostret synas- så enkelt är det. V.8 ska hjärtslagen synas också. Ts enda räddning är felberäkning och det hoppas vi självklart på.

Du menar att Bara fostret ska synas vecka 6+0 (men ej hjärtslag ) och hjärtslagen ska synas en vecka senare ? Aldrig hört

Någon mer som vill gissa på vad ni tror ? Eller varit med i samma situation . Blev det bebis eller mf?

• askyfullofstars

I v.6+0 ska fostret synas och även med hjärtslag, hoppas du inte är lika långt gången som du tror bara ts!

Får hoppas.

Med min yngsta räkna jag ut att jag hade äl den 16e men sen när jag gjorde vul så sa läkaren att jag blev gravid den 22 så vi får hoppas att det är något sånt nu också .

Svar på tråden Tom hinnsäck v 6+0. Normalt för den veckan?