• Mon 15 Feb 2021 18:47
    1150 visningar
    7 svar
    7
    1150

    Inga tydliga sparkar v.27

    Jag är i v.27 och jag upplever inte att jag har tydliga/hårda sparkar och har aldrig haft det, detta är också mitt första barn så vet häller inte hur det skall vara.

    Men tycker många skriver att dem känner hårda och tydliga sparkar.

    Känner bara buffar och kan väl se lite utan på magen, är det fler än jag som upplever att man har en väldigt lugn bebis?

  • Svar på tråden Inga tydliga sparkar v.27
  • Mon 15 Feb 2021 18:50
    #1

    Kan det vara så att du har din moderkaka i framvägg?

  • Anonym (Bella­)
    Mon 15 Feb 2021 19:30
    #2

    Jag hade moderkaka i bakvägg. Kände första buffarna i slutet av vecka 22. Kände därefter bebisen max tre gånger/tillfällen per dygn. Ut kom en superpigg och livlig bebis. Alla bebisar är olika, även i magen.

  • Mon 15 Feb 2021 20:52
    #3

    Ja det stämmer moderkakan sitter i framvägg. :)

    Ja det tog tid innan jag börja känna också men skönt ändå att de kan vara så och allt är okej. :)

  • Berguv­en
    Mon 15 Feb 2021 21:03
    #4

    Jag hade moderkakan i framvägg och min upplevelse var samma som din. Det var nog först efter vecka 30+ som jag verkligen kände sparkarna ordentligt. Men jag kände även buffarna väldigt sent och kände, tråkigt nog, inte de där "fjärilsvingarna" eller "fisksprattlet" som många får tidigt.

    Men är du orolig så prata med din BM och är du väldigt orolig så hör av dig till förlossningen så du får komma in och göra en kontroll :)

  • Tue 16 Feb 2021 23:05
    #5
    Berguven skrev 2021-02-15 21:03:36 följande:

    Jag hade moderkakan i framvägg och min upplevelse var samma som din. Det var nog först efter vecka 30+ som jag verkligen kände sparkarna ordentligt. Men jag kände även buffarna väldigt sent och kände, tråkigt nog, inte de där "fjärilsvingarna" eller "fisksprattlet" som många får tidigt.

    Men är du orolig så prata med din BM och är du väldigt orolig så hör av dig till förlossningen så du får komma in och göra en kontroll :)


    Nu känns det bättre när jag ser att fler har haft liknande, jag hade inte häller fjärilsvingarna eller att de kändes som en fisk som många sa att man kommer känna av. Är det en lugn krabat du fått även på utsidan eller är det tvärtom nu? :)

    Jag skall prata med min barnmorska när jag träffar henne :)
  • Anonym (K)
    Wed 17 Feb 2021 00:00
    #6

    Det var/är samma för mig både förra graviditeten och denna (är i v.36 nu). Har aldrig känt några sparkar varken förra gången eller dennna. Mer svepande rörelser och lite buffar. Har i allmänhet också känt få rörelser båda graviditeter, ännu färre denna än förra. Hade moderkakan i framvägg förra gången men bakvägg denna gången och det har ju inte gjort någon skillnad, känner som sagt till och med ännu mindre denna gången.

  • Wed 17 Feb 2021 07:57
    #7
    Anonym (K) skrev 2021-02-17 00:00:40 följande:

    Det var/är samma för mig både förra graviditeten och denna (är i v.36 nu). Har aldrig känt några sparkar varken förra gången eller dennna. Mer svepande rörelser och lite buffar. Har i allmänhet också känt få rörelser båda graviditeter, ännu färre denna än förra. Hade moderkakan i framvägg förra gången men bakvägg denna gången och det har ju inte gjort någon skillnad, känner som sagt till och med ännu mindre denna gången.


    Känns lugnande att läsa om er andra faktiskt, jag började bli lite smått orolig när man ser andra som verkar ha disco i magen och en själv får vara glad om man känner nått.

    Jaha då kanske inte moderkakans planering har med det och göra. :)
Svar på tråden Inga tydliga sparkar v.27