• Emma8904

    PCOS, Letrozol och Ägglossningstest

    Har googlat så mycket nu så tänkte försöka skapa en egen tråd och se om det finns fler i samma situation.

    Första gången som jag kör en kur med letrozol efter att läkare konstaterar PCO. För ungefär fyra dagar sen testade jag med ClearBlues ägglossningstest och det dök upp en glad blinkande gubbe. Sen dess har det varit samma blinkande gubbe. Så till min fråga: kan man anta att kuren med letrozol fungerar och det kommer komma en ägglossning eller är det inte säkert?

    Jag ska till gynekologen för en uppföljning och se om det kommer en ägglossning men är så otålig. Har försökt länge utan resultat.

  • Svar på tråden PCOS, Letrozol och Ägglossningstest
  • Clemmentina
    Emma8904 skrev 2021-02-15 21:09:49 följande:

    Har googlat så mycket nu så tänkte försöka skapa en egen tråd och se om det finns fler i samma situation.

    Första gången som jag kör en kur med letrozol efter att läkare konstaterar PCO. För ungefär fyra dagar sen testade jag med ClearBlues ägglossningstest och det dök upp en glad blinkande gubbe. Sen dess har det varit samma blinkande gubbe. Så till min fråga: kan man anta att kuren med letrozol fungerar och det kommer komma en ägglossning eller är det inte säkert?

    Jag ska till gynekologen för en uppföljning och se om det kommer en ägglossning men är så otålig. Har försökt länge utan resultat.


    Nej, du kan inte vara säker. En del får inga äggblåsor, andra flera. En del behöver äta en tablett om dagen, andra tre. För en del kanske det inte funkar alls. Det är därför det är viktigt att göra vul i samband med (åtminstone första omgången) Letrozole. Jag fick ägglossning samtliga sju gånger jag tog Letrozole. Alla gånger fick jag fast smiley på Clearblue runt cd14-15 utom en gång då den kom så sent som cd21 eller cd22. Hoppas du får positiva besked från gynekolgen och att det blir ägglossning för dig! :)
  • Emma8904

    Tack för svar ???? Det var lite det jag misstänkte och jag hoppas verkligen att det visar sig ha fungerat hos gynekologen. Denna längtan och väntan gör en galen.

  • Emma8904

    Tack för svar ???? Det var lite det jag misstänkte och jag hoppas verkligen att det visar sig ha fungerat hos gynekologen. Denna längtan och väntan gör en galen.

Svar på tråden PCOS, Letrozol och Ägglossningstest