• Evelinabjörk

    masksmal hemorrojd?

    Hej,
    Jag försökte få en tid hos läkaren idag men fanns inga kvar så ska prova ringa imorgon men vet inte hur jag ska kunna vara lugn till imorgon.

    Igårkväll upptäckte jag när jag titta mig i spegeln mellan benen en ca 1cm lång maskliknande "tråd" som stack ur stjärten. Som en blodådra utanför kroppen såg det ut som. Jag vet att jag har hemorrojdproblem sen innan men aldrig haft något utanför och har heller inte nu ont eller annat obehag.
    Det kommer lite blod när jag torkar mig då och då men inte mer än så.

    Detta som stack ut var ca 1-2 mm tjockt och liksom rund i sin omkrets som en mask eller blodådra. Den var rödaktig och när jag försökte ta i den med papper blev det lite blod på pappret och jag kunde röra den fram o tillbaka men den satt liksom fast i mig så vågade såklart inte dra eller vara hårdhänt. Fick panik att det var en en mask eller liknande men kunde iaf inte se någon rörelse. Idag på morgonen är den borta!

    Är det någon här som upplevt liknande?
    Kan det vara en väldigt smal hemorrojd som stack ut och nu åkt in i igen?
    Eller tror ni på något annat? Är inte alla hemorrojder runda mer som en ärta i formen?

    Är också gravid så orolig såklart om det är något som lever i tarmen...

    Så tacksam för svar från någon med läkarkunskap eller egen erfarenhet!

  • Svar på tråden masksmal hemorrojd?
  • Evelinabjörk

    Tack för svar! Men är inte hemorrojder formade mer runda som bulor eller ärtor?

    Denna är alltså smal och avlång som en mask. En liten röd mask som sticker ut 1cm.. den är tillbaka nu på kvällen igen! PANIK :(

Svar på tråden masksmal hemorrojd?