Medicin för att få tjockare hår?
Hjälp! Har fyllt 50 och mitt hår som brukade vara ok har blivit så tunt. Som kvinna känns det extra hemskt. Finns det någon medicin eller något medel som gör att man får tjockare hår? Är desperat!!
Hjälp! Har fyllt 50 och mitt hår som brukade vara ok har blivit så tunt. Som kvinna känns det extra hemskt. Finns det någon medicin eller något medel som gör att man får tjockare hår? Är desperat!!
Detta ska tas för vad det är, dvs nästan ingenting:
När jag var i gymnasieålder och odlade hår SADES det att "hästschampoo" skulle funka dunderbra. Eventuella biverkningar eller ens resultatet pratades det mindre om. Förmodligen bara påhittat. Jag hade väl provat en gång, sen skitit i det, tänker jag ...
Gå till apoteket och införskaffa tillskott till hår och naglar, det är det enda som hjälper, för allt i världen gå INTE på alla reklamer som säger att just deras schampo eller olja ger tjockare hår, allt är scam.
Det finns Rogaine och liknande medel. Det är en spray som man sprayar i hårbotten två gånger per dag.
Dyrt som f-n men PRP behandling har fungerat för mig när jag drabbades av svårt håravfall . Håret blir aldrig som förut, men avfallet slutade och viss återväxt på de svårast drabbade ställena . Har underhållit med behandling en gång/år.
Detta ska tas för vad det är, dvs nästan ingenting:
När jag var i gymnasieålder och odlade hår SADES det att "hästschampoo" skulle funka dunderbra. Eventuella biverkningar eller ens resultatet pratades det mindre om. Förmodligen bara påhittat. Jag hade väl provat en gång, sen skitit i det, tänker jag ...
MSM! (MetylSulfonylMetan.) 1 tsk till 1 msk pulver om dagen bör göra susen. Trappa dock upp dosen långsamt så att kroppen vänjer sig. ... Mvh, Pentra
Priorin