• Jonnis

    Gravida i Göteborg! Följas åt?

    Hej!! :)

    Är det någon i Göteborg som är gravid och vill följas åt? Hade vart kul att kunna prata om mer lokala saker också, vilken BM man valt osv.

    Lite kort om mig: är 30 år och gravid i vecka 7 (6+3) med första barnet. BF i början av oktober om allt går som det ska.

  • Svar på tråden Gravida i Göteborg! Följas åt?
  • KristinG

    32, gravid med första barnet (1 missfall sen tidigare, v 7 i våras). Går in i v 12 imorgon så BF är i början av september :) går hos Barnmorskegruppen!

  • Jonnis
    KristinG skrev 2021-02-17 20:23:06 följande:

    32, gravid med första barnet (1 missfall sen tidigare, v 7 i våras). Går in i v 12 imorgon så BF är i början av september :) går hos Barnmorskegruppen!


    Åh vad skönt att vara i v 12 :) jag längtar dit! Har du varit på tidigt ultraljud? Jag ska också gå hos barnmorskegruppen, ska dit första gången på måndag. Vad tycker du om dem såhär långt?

    Jag har också haft ett missfall tidigare, då i vecka 6.
  • KristinG
    Jonnis skrev 2021-02-19 13:31:27 följande:

    Åh vad skönt att vara i v 12 :) jag längtar dit! Har du varit på tidigt ultraljud? Jag ska också gå hos barnmorskegruppen, ska dit första gången på måndag. Vad tycker du om dem såhär långt?

    Jag har också haft ett missfall tidigare, då i vecka 6.


    Jag har varit på ultraljud v 6, 7, 8 och 11. De två första pga blödningar (ej hos BG) och de två sista hos BG pga först datering och sen NIPT. BG verkar bra men har varit hos 3 olika barnmorskor på mina 4 besök där. En för dateringsultraljudet, en för inskrivning, en för provtagning/snack och så igen hos den första för NIPT. Så lite rörigt men hon jag var hos för provtagning/snack är hon jag ska fortsätta gå hos och hon var väldigt varm och trevlig (Jennie). Nu ska jag dock inte tillbaka förrän i slutet av april då jag väljer att göra TUL och RUL på östra sjukhuset. Det är ju gratis istället för att göra det hos BG och betala 700kr per gång. Lite jobbigt dock att man måste ha munskydd när man är där när man är hemskt illamående, tycker inte heller det är lika lätt att prata och ?connecta? med en okänd person när båda bär munskydd. Förstår givetvis orsaken men hade föredragit visir och att man sitter några meter ifrån varandra kanske?

    Hur mår du? Symptommässigt och så? Ska ni göra NIPT? :)
  • Smurfem

    Hej! Bor tre mil öster om GBG, ska göra tidigt ultraljud och NIPT privat hos Barnmorskehuset.

    Gravid med första barnet, v 5 (4+4), BF 27/10. Ett MA upptäcktes i nov, skulle då vara i vecka 11 men graviditeten hade avstannat i slutet av vecka 6 någon gång. Var gravid med tvillingar och fått se hjärtan ticka i v 6. Så det har tagit väldigt psykiskt på mig och sambon.

    Men glada att det tog sig såpass snabbt igen och hoppas det är vår tur nu <3 svårt att inte vara likgiltig åt denna graviditet dock :(

  • KristinG
    Smurfem skrev 2021-02-21 14:22:30 följande:

    Hej! Bor tre mil öster om GBG, ska göra tidigt ultraljud och NIPT privat hos Barnmorskehuset.

    Gravid med första barnet, v 5 (4+4), BF 27/10. Ett MA upptäcktes i nov, skulle då vara i vecka 11 men graviditeten hade avstannat i slutet av vecka 6 någon gång. Var gravid med tvillingar och fått se hjärtan ticka i v 6. Så det har tagit väldigt psykiskt på mig och sambon.

    Men glada att det tog sig såpass snabbt igen och hoppas det är vår tur nu <3 svårt att inte vara likgiltig åt denna graviditet dock :(


    Håller med, vågar inte vara glad alls trots att jag sett hjärtat slå på alla fyra ultraljud. Sist (v 11) såg jag t o m fostret sprattla omkring, suga på tummen etc men tar inte ut ngt alls i förskott. Lite trist inställning att ha men missfallet har verkligen fuckat med mitt huvud.
  • H81H

    Hej! Jag plussade med vårt första barn i veckan. Följs gärna åt. Bod några mil söder om GBG. 

  • Smurfem

    Hur går det för er alla?

    Vi fick se ett hjärta ticka i v 8+3, samt idag då vi gjorde Nipt test i v 10+5. Så nu inväntar vi bara provsvaret och hoppas på en frisk bebis!

Svar på tråden Gravida i Göteborg! Följas åt?