• Anonym (Sf)

Stort sf mått, mycket fostervatten?

Vill höra erfarenheter av er som haft stora sf mått.

Vad berodde det på?

Mycket fostervatten, stor bebis eller annat?

Och om det var pga mycket fostervatten, var bebisen frisk?

• Svar på tråden Stort sf mått, mycket fostervatten?
  • Anonym (Valen)

Första barnet- blev helt enkelt bara stor. Visserligen ett ganska stort barn också, men inte hysteriskt stort. Andra barnet- blev stor, hade lite mycket fostervatten och ganska stort barn.

• Anonym (Sf)
    Anonym (Valen) skrev 2021-02-17 18:02:50 följande:

Första barnet- blev helt enkelt bara stor. Visserligen ett ganska stort barn också, men inte hysteriskt stort. Andra barnet- blev stor, hade lite mycket fostervatten och ganska stort barn.

Okejt
    Anonym (Valen) skrev 2021-02-17 18:02:50 följande:

När upptäckes ökat fostervatten?

Kommer du ihåg hur mycket större sf mått du hade?
  • Anonym (Valen)
    Anonym (Sf) skrev 2021-02-17 19:08:08 följande:
    Okejt

När upptäckes ökat fostervatten?
    Kommer du ihåg hur mycket större sf mått du hade?
    Jag var på koll jämt så minns inte exakt. Sf-måttet låg väl typ 2 mått över från rätt tidigt. Såg väldigt synligt gravid ut tidigt.
  • Anonym (Sf)

Nån mer?

• Anonym (Stora bebisar)

Jag hade stort sf mått med mina barn . Med son 1 lagom stort sf mått. 4.2 kg. Med son 2 hade jag stort sf mått och han vägde 4.9 kg.

Det kan även ha lite med fostervatten också, eller hur moderkakan ligger. För jag hade lite över kurvan med min dotter och hon vägde 3.8 kg, hon kom dock 3 veckor för tidigt.

• Anonym (123)

Hade stort SF mått med dottern, fick mäta fostervattnet spm de tyckte var för mycket men på nästa undersökning var drt normalt. Ut kom dotter i v 39 och vägde 4525g så var helt enkelt en stor bebis.

• Anonym (Sf)

Hade ni lite över kurvan eller utanför kurvan?

• Anonym (123)
    Anonym (Sf) skrev 2021-02-18 20:26:28 följande:

Hade ni lite över kurvan eller utanför kurvan?

Låg på kurvan över normalstrecket och tul visade +16%
Svar på tråden Stort sf mått, mycket fostervatten?