• solrosblad

Lite tips på fna låtar att ha på ett dop.

Vi ska ha dop i sommar och vill ha lite tips på ngr låtar man kan ha. Vi ska gifta oss och ha dop samtidigt så vi har en solist som ska sjunga på vårt bröllop. Men vi skulle hemskt gärna att det blev lite sång under dopet oxå.
    "Det gåtfulla folket" ska vi ha iaf.

• Svar på tråden Lite tips på fna låtar att ha på ett dop.
  • Solblomma me blåa ögon

ser att du har en flicka, annars är Beutiful boy en vacker doplåt. Den hade vi iallafall till vårt ena barn.
    Till båda barnen hade vi sången till friheten.

• Aleksandra

Peter Simsons, Du är det bästa jag har och sång till friheten ska vi ha till vår lilltjeja. =)

• bodica

Tack Gode Gud med Jojjie Wadenius är fin att ha på dop.

• pippiprollan

vi hade lyckeliten av carola på båda dopen sen hade vi en låt som heter himlen måste sakna en ängel...vet ej vem som gjort den+ sparvöga av Marie fredriksson.

Grattis till bröllopet åxå....får man fråga vad ni ska ha för låtar där?

• solrosblad

Vi ska ha Kärleken förde oss samman och Av längtan till dig, den ska bli en suprise till sambon Utgångsmusik blir antingen Love is all you need eller Oh happy days
    Vi ska träffa prällen på lördag så få se vad han säger oxå...

• pippiprollan

va kul...vi hade from this moment som ingångs musik.
    sen en låt som heter feels like home och älskar bara mer.

• jojjo80

jag har sjungit;
    Ted gärdestads- himlen är oskyldigt blå
    shirley clamps- som en vind i ditt hår

inte så vanliga, men väldigt fina doplåtar

• solrosblad

Teddan gillar jag... måste se om jag kan hitta den låten
    Nu velar jag fram och te baks mellan Lundells Kärleken förde.... och Ted:s För kärleks skull, den är ju såå fin att ha på ett bröllop.

Men till dopet då... Det skulle vara kul att hitta en riktig barnvisa som alla sjunger tillsammans. Funderar på Pippis sommarvisa, vet inte vad den heter. Den har väl inget med do att göra, men det är många barn som är med i kyrkan och de kan nog den låten, iaf de större barnen....

• mamma till emmsis

på min dotters dop så hade vi 2 fina låtar de va : Teddybjörnen Fredriksson och Det vackaraste med Cecila Vennersten

• solrosblad

Idag ar vi på min blivande svägerskas dop, eller hennes lilla flickas dop menar jag *L*
    Prästen där var verklign formell och pratade gammeldags fast hon säker bara var runt 45 år. Hon pratade typ: Eder, dem, låtom osv... Efter dopet pratade jag lite med henne, då sa hon att det var så roligt att det var så många barn med.... Jaha, tänkte jag, det var tre av våra egna och två barn till och dopbarnet. På våran vigsel/dop kommer det säker att vara runt 15-20 barn i olika åldrar, vi har 5st, syrran har 4, ena svägerskan 2, en annan syrra 2, kompisar som har allt mellan 2 och 4 barn....

• MessyTessy

På stora tjejens dop hade vi: Sång till friheten och Lyckans minut
    På lilla tjejen hade vi Here comes the sun (The Beatles) och En stund på jorden (Wreswijk). Vi hade två psalmer, bland annat sjöng vi Gud som haver med Blinka lilla stjärna-melodi, vi började med att sjunga vanliga blinka lilla, det gillade barnen

Om jag hade fått välja hel själv hade vi även haft Utan dina andetag (Kent) men den lade maken in sitt veto om

• Asrta1

Klassikern: Älska mig... hade vi på dopet som sambons syster framförde

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 24 (23+6) !
  • Junior79

hehe min vännina skulle sjunga Handens fem fingrar med Lisa Nilsson/ Peter Lemarc (lyssna på texten) men det gick ej så det blev sång till friheten av Björn Afzelius & Mikael Wiehe Det roliga va att hon sjöng till orgel...Riktigt mäktigt var det...
    Min mamma bölar en idag när hon ser video inspelningen...

Men ett tips! Många tipsar om sov på min arm med carola, prästen berättade att den är oftas till begravningar.

• Junior79

Ps. Vi sjöng tillsammans psalm tryggare kan ingen vara och teddybjörnen fredriksson och sedan sjön en av mina gudbarn bäbä vita lamm...Han ville vara med och sjunga en sång och det kan man inte tacka nej till....

• solrosblad

Jag har hittat den perfekta doplåten och den sjunger Carola,på cd sov på min arm, den heter Vi har en liten tulta med ögon blå, så passande på vår lilla tulta Nu är jag på jakt efter noterna till visan...vet ni var man kan hitta dem? De finns inte på notpoolen iaf...

Svar på tråden Lite tips på fna låtar att ha på ett dop.