• Anonym (So far so good)

Förtjänar man alltid att dö om man vill vara otrogen?

Om man skulle komma fram till att man skulle vilja vara otrogen (vilket jag för tydlighets skull inte har gjort) - förtjänar man öht att få leva då?

Eller är det bäst att isf ta livet av sig snarast innan man råkar skrida till verket?

Finns det några förmildrande omständigheter?

Såklart mer intressant med svar ifrån er som vanligtvis spyr galla över otrogna här på FL, snarare än de som försöker försvara sin egen otrohet.

• Svar på tråden Förtjänar man alltid att dö om man vill vara otrogen?
  • Anonym

Att avliva de som varit otrogna är väl att dra det lite väl långt
    Men var ärlig mot din partner. Ljug inte.

• Anonym (K)

Problemet är att de som inte håller med mainstream att man vill avliva otrogna anses försvara otrohet. Det finns alltså inga som helst mellanlägen och därför finns det heller inga förmildrande omständigheter.

• Anonym (K)

Och ve den som säger att otrohet kan ha roten i en kass relation. Och kassa relationer är man TVÅ om. TVÅ som är skyldiga till roten, otrohetens ursprung.
    De om några ska avlivas med omedelbar verkan.

När det gäller otrohet finns det bara en skurk, den otrogne, och en oskyldig ängel, den bedragna kvinnan, alltid kvinna.
    Och den finns det ju de som inte håller med den bedragna och de är nästan mer skyldig änb den otrogne så de plågar vi långsamt och länge genom att låta dem gå med taggtråd i skorna i evigheters evigheter.

• Anonym (man)
    Anonym (K) skrev 2021-02-17 23:00:54 följande:

Problemet är att de som inte håller med mainstream att man vill avliva otrogna anses försvara otrohet. Det finns alltså inga som helst mellanlägen och därför finns det heller inga förmildrande omständigheter.

Vilken mainstream är det du syftar på?
    Vara ärlig och inte svika och ljuga för människor som litar på dig?

Nej det finns inget som gör om svek och lögner till något positivt. Det är vek och lögner och jävligt fel oavsett vilka anledningar man anser sig ha.
  • Anonym (Slampan)

Glöm inte att jag som träffat en gift man är en äcklig, vidrig slampa som ska fråntas alla mänskliga rättigheter och leva i bur nere på stadens torg. Spelar ingen roll om det är ett tillfälle eller två år. Det är jag som förstört deras liv genom att lura den äkta mannen med mina slampiga maner. 
     Att jag ens orka leva med mig själv...

• Anonym (man)
    Anonym (K) skrev 2021-02-17 23:03:38 följande:

Och ve den som säger att otrohet kan ha roten i en kass relation. Och kassa relationer är man TVÅ om. TVÅ som är skyldiga till roten, otrohetens ursprung.
    De om några ska avlivas med omedelbar verkan.

När det gäller otrohet finns det bara en skurk, den otrogne, och en oskyldig ängel, den bedragna kvinnan, alltid kvinna.
    Och den finns det ju de som inte håller med den bedragna och de är nästan mer skyldig änb den otrogne så de plågar vi långsamt och länge genom att låta dem gå med taggtråd i skorna i evigheters evigheter.

Givetvis kommer att försöka skylla sina egna val på förhållandet och sin partner bemötas med kritik och ifrågasättande eftersom det är ren lögn och jävligt fegt.

Om man har problem i sin relation så pratar man med sin partner och ser om man kan komma överens, kan man inte komma överens så skiljer man sig. Dvs man har andra val än otrohet att tillgå. Väljer man otrohet framför de andra valen så kan man inte skylla det på sin partner.

Hur du väljer att hantera olika situationer är till 100% ditt eget ansvar och har inte ett dugg med förhållandet eller din partner att göra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Slampan) skrev 2021-02-18 00:31:56 följande:

Glöm inte att jag som träffat en gift man är en äcklig, vidrig slampa som ska fråntas alla mänskliga rättigheter och leva i bur nere på stadens torg. Spelar ingen roll om det är ett tillfälle eller två år. Det är jag som förstört deras liv genom att lura den äkta mannen med mina slampiga maner. 
     Att jag ens orka leva med mig själv...

Nja, det handlar snarare att kvinnor som du envisas med att vägra erkänna sin DELAKTIGHET i mannens otrohet. Det var trotts allt med dig mannen var otrogen med.

Och när en person DELTAR i att svika och förnedra en annan person och sen sitter och skyller ifrån sig och påstår att hon inte har något ansvar för vad hon medvetet valt att DELTA i, drar på sig offerkoftan storlek XXL och känner sig kränkt och påhoppad för att hennes deltagande påpekas så är det ganska självklart det kommer locka till sig kritik för det är jävligt fegt och omoget att hålla på så.

Deltar man i att svina mot andra så borde man vara vuxen nog att stå för det istället för att skylla ifrån sig.
  • Anonym (man)
    Anonym (So far so good) skrev 2021-02-17 22:53:52 följande:

Om man skulle komma fram till att man skulle vilja vara otrogen (vilket jag för tydlighets skull inte har gjort) - förtjänar man öht att få leva då?

Eller är det bäst att isf ta livet av sig snarast innan man råkar skrida till verket?

Finns det några förmildrande omständigheter?

Såklart mer intressant med svar ifrån er som vanligtvis spyr galla över otrogna här på FL, snarare än de som försöker försvara sin egen otrohet.

Jag kan inte minnas att jag sett någon tråd där någon sagt att någon som är otrogen ska avlivas.

Däremot kryllar det av trådar där människor som varit otrogna känner sig enormt påhoppade och kränkta när deras bortförklaringar och undanflykter ifrågasätts.

Det enda man kan säga om sånt beteende är.... patetiskt. Vuxna människor borde kunna klara av att stå för sina misstag UTAN att skylla ifrån sig med en massa extremt löjliga argument.
  • Anonym (Slampan)
    Anonym (man) skrev 2021-02-18 00:44:39 följande:
    Nja, det handlar snarare att kvinnor som du envisas med att vägra erkänna sin DELAKTIGHET i mannens otrohet. Det var trotts allt med dig mannen var otrogen med.

Och när en person DELTAR i att svika och förnedra en annan person och sen sitter och skyller ifrån sig och påstår att hon inte har något ansvar för vad hon medvetet valt att DELTA i, drar på sig offerkoftan storlek XXL och känner sig kränkt och påhoppad för att hennes deltagande påpekas så är det ganska självklart det kommer locka till sig kritik för det är jävligt fegt och omoget att hålla på så.

Deltar man i att svina mot andra så borde man vara vuxen nog att stå för det istället för att skylla ifrån sig.
    Tack för att du förklarar hur det ligger till.  Du har så rätt att i otrohetsfrågor finns bara ett svar. Slampan erkänner aldrig sin delaktighet. Hon skyller alltid ifrån sig. Hon har aldrig ansvar. Hon har en enorm offerkofta och tycker synd om sig själv. Hon är kränkt , feg och omogen. 
    Å de som inte visste att mannen var gift de ska dö oxå.  För det spelar ingen roll, det finns bara ett svar. 

• Sogol

Otrohet är väl ganska accepterat här i väst om man jämför med mellanöstern. Men det är hur som helst en väldigt självisk handling som det enligt mig inte finns några ursäkter för. Gör slut först, eller skaffa en partner som tycker det är ok med ett öppet förhållande. Men att gå bakom ryggen på någon är fel hur man än vrider och vänder på det.

Svar på tråden Förtjänar man alltid att dö om man vill vara otrogen?