• Anonym (Eju)

    Ont i brösten direkt efter ägglossning? ????

    Igår morgon hade jag världens mensvärk och ägglossning flytning. Det började sticka i brösten (vårtorna) och fortsätter idag med men ondare. Brännande känsla typ och känner mig så varm. Kan det vara graviditet?

  • Svar på tråden Ont i brösten direkt efter ägglossning? ????
  • Anonym (I)

    Herregud ibland under man hur det står till med allmänbildning hos folk. Svar nej.

  • Anonym (Samma)
    Anonym (Eju) skrev 2021-02-18 01:26:09 följande:

    Igår morgon hade jag världens mensvärk och ägglossning flytning. Det började sticka i brösten (vårtorna) och fortsätter idag med men ondare. Brännande känsla typ och känner mig så varm. Kan det vara graviditet?


    Min fru har samma symtom vid varje ägglossning så skulle du fråga henne så är du inte gravid.
  • Anonym (Neeeeejje)

    Fysiskt omöjligt för dig att känna en graviditet efter två dagar. Det är symptom efter ägglossningen. Visst kan du fortfarande vara gravid, men det du känner är inte symptom på det.

  • Anonym (Eju)

    Vet att det låter lite konstigt och tidigt men jag har aldrig ont i brösten. Kanske hänt en gång tidigare under hela mitt liv och det var därför jag reagerade på det...

  • Anonym (Tt)
    Anonym (Eju) skrev 2021-02-18 09:09:56 följande:

    Vet att det låter lite konstigt och tidigt men jag har aldrig ont i brösten. Kanske hänt en gång tidigare under hela mitt liv och det var därför jag reagerade på det...


    Det spelar ingen roll. Tidigast möjligast man kan känna något som är gravidrelaterat är 5-6 dagar efter ägglossningen, när embryot kan fästa sig i livmodern. Innan dess är det helt omöjligt. Spelar ingen roll om du känt så innan eller inte, det är ändå inte gravidrelaterat även om du faktiskt skulle bli gravid den här cykeln. Det du känner beror på hormonförändringarna som sker i samband med och efter ägglossning. Progesteronet ökar efter ägglossningen och progesteron kan ge samma symptom som vid graviditet, inklusive ömmande bröst/bröstvårtor. Och än en gång, det spelar ingen roll vilka symptom du haft innan och inte. Man kan ändå få det någon gång. Man kan också få att ens vanliga pms/tecken på mens uteblir även om man inte är gravid och även om man alltid annars har känt det innan mens. Symptom säger absolut ingenting. Man kan ha alla symptom som finns (även om man aldrig haft någonsin haft det innan) och inte vara gravid precis som att man helt och hållet kan sakna symptom och vara gravid.
  • Anonym (Neeeeejje)
    Anonym (Eju) skrev 2021-02-18 09:09:56 följande:

    Vet att det låter lite konstigt och tidigt men jag har aldrig ont i brösten. Kanske hänt en gång tidigare under hela mitt liv och det var därför jag reagerade på det...


    Jag förstår dig helt! Jag minns första gången jag fick ont i brösten innan mens, det kom från en cykel till en annan. Jag blev såklart jätteorolig (det var länge sen och jag ville inte bli gravid). Men kroppen är så himla konstig och oförutsägbar. Nu har jag haft ont i brösten innan mens i säkert 10-12 år och några få gånger har det hänt att jag inte känt av något alls och det känns lika konstigt varje gång. 
Svar på tråden Ont i brösten direkt efter ägglossning? ????