• Carolaline

    Plussade jag precis? ÄL+9

    Hej!

    Jag och maken har gjort drygt ett halvårs syskonförsök. Första barnet tog lång tid för oss och jag hann börja bli orolig att jag inte skulle kunna uppfölja min dröm med barn rätt i ålder. Jag spolade mina äggledare igen inför den här ägglossningen, jag har en historik som godkänner det.

    Idag är jag bara på ÄL+9 men jag har inte kunnat hålla mig från ÄL+7 med att testa. Idag testade jag för första gången ClearBlue Early Detector. Det står i instruktionen att det inte spelar någon roll hur ljust strecket är. Detta är väldigt väldigt ljust men det är ändå synligt.. tror jag. Ibland är jag rädd för mig själv, att jag vill så gärna att jag inbillar mig.

    Ska försöka lägga in två bilder, en på normalt ljus och en där jag sänkt ljusstyrkan. Jag vet, man ska absolut inte mixtra med bilderna men det är bara för att kameran inte fångar det ögat faktiskt ser. Och att jag är desperat. Ser ni något?

  • Svar på tråden Plussade jag precis? ÄL+9
  • Carolaline
    Anonym (S) skrev 2021-02-19 09:11:13 följande:

    Grattis!


    Tror du att det är ett plus! Jag vågar knappt hoppas, det är ju så ljust!!
  • Carolaline

    Tog ett test idag inhopp om att det skulle vara starkare men det är inte ett dugg starkare, trots väldigt koncentrerad morgonurin. Nu är jag orolig att det här någon form av spökstreck eller att jag haffade en tidig graviditet som det nu inte blir något av. Det ska ju fördubblas varannan dag, då borde det ju bli liiiite starkare på ett dygn? HJÄLP!!

  • Lilant

    Ta det lugnt du har ju inte äns haft bim än :) jag har pussat allt ifrån 7 dagar efter äl till 14 dagar efter bim :) dock så är det väldigt oroväckande med ett så tidigt plus som 7 dagar efter äl mitt slutade i mf men är nu gravid i vecka 9 igen föddebarn för 8 månader sedan också:)

  • Carolaline
    Lilant skrev 2021-02-24 12:41:01 följande:

    Ta det lugnt du har ju inte äns haft bim än :) jag har pussat allt ifrån 7 dagar efter äl till 14 dagar efter bim :) dock så är det väldigt oroväckande med ett så tidigt plus som 7 dagar efter äl mitt slutade i mf men är nu gravid i vecka 9 igen föddebarn för 8 månader sedan också:)


    Tack för ditt svar och stort grattis! Här kom mensen igår tyvärr. Så det var för bra för att vara sant :(
  • Anonym (Hejhopp)


    Såhär såg mitt ut äl+9, också väldigt svagt :) 2 dagar senare testade jag med digital och fick gravid 1-2.
  • Anonym (Hejhopp)
    Carolaline skrev 2021-02-24 18:08:47 följande:

    Tack för ditt svar och stort grattis! Här kom mensen igår tyvärr. Så det var för bra för att vara sant :(


    Åh såg nu att du fick mensen :( Vet hur jobbigt det känns. För mig och min sambo tog det också lång tid innan vi blev gravida. När vi tillslut sökte hjälp så blev det ett plus 4 dagar innan vi skulle på utredning. Plötsligt händer det.
  • Carolaline
    Anonym (Hejhopp) skrev 2021-02-25 14:22:03 följande:

    Åh såg nu att du fick mensen :( Vet hur jobbigt det känns. För mig och min sambo tog det också lång tid innan vi blev gravida. När vi tillslut sökte hjälp så blev det ett plus 4 dagar innan vi skulle på utredning. Plötsligt händer det.


    Åh, tack för ditt försök att ge mig hopp! Vad underbart att ditt streck blev starkare och att ni lyckades! Stort grattis! Som du säger, plötsligt händer det <3
Svar på tråden Plussade jag precis? ÄL+9