• Anonym (X)

Mvc Uppsala

Ni som väntar barn i Uppsala - tips om bra MVC i stan? Vad bra är är såklart olika... Finns ju hur många som helst när man söker. Var går ni andra? Rekommendationer?

• Svar på tråden Mvc Uppsala
  • Anonym (Hjärtat)

Hjärtats mvc. Den ligger mitt i city, precis bredvid Åhléns och endast någon minut från Stora Torget.

Väldigt trevlig personal och jag har alltid känt mig trygg och omhändertagen när jag har varit där. Jag hade turen att få en av Hjärtats barnmorskor under min förlossning och det kändes tryggt att ha någon jag kände igen under förlossningen. Hade även mitt återbesök med henne :)

Hoppas du hittar en bra MVC och lycka till med din graviditet.

• Anonym (X)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2021-02-19 10:37:57 följande:

Hjärtats mvc. Den ligger mitt i city, precis bredvid Åhléns och endast någon minut från Stora Torget.

Väldigt trevlig personal och jag har alltid känt mig trygg och omhändertagen när jag har varit där. Jag hade turen att få en av Hjärtats barnmorskor under min förlossning och det kändes tryggt att ha någon jag kände igen under förlossningen. Hade även mitt återbesök med henne :)

Hoppas du hittar en bra MVC och lycka till med din graviditet.

Tack! Känner till dem och hört mkt gott om dem. Tveksamheten där är att de (väl?) inte har läkare/sjukgymnast i samma ?hus? så att säga. Har en del bekymmer med ryggen som jag befarar kan ge lite problem under graviditet och där jag kommer vilja kunna få hjälp med det enkelt med...
  • Anonym (Hjärtat)
    Anonym (X) skrev 2021-02-19 10:49:06 följande:

Tack! Känner till dem och hört mkt gott om dem. Tveksamheten där är att de (väl?) inte har läkare/sjukgymnast i samma ?hus? så att säga. Har en del bekymmer med ryggen som jag befarar kan ge lite problem under graviditet och där jag kommer vilja kunna få hjälp med det enkelt med...

Jag har haft kontakt med läkare genom Hjärtat. De har en läkare som kommer dit några dagar i veckan. Jag har ingen erfarenhet av sjukgymnast genom Hjärtat då jag inte haft behovet, men jag skulle ringa dit och höra hur det ligger till, de kanske har en sjukgymnast som jag inte känner till!
  • Anonym (X)

Ingen annan som har tips om mvc i Uppsala? :)

• Anonym (X)

Någon som gått hos Gynhälsan eller Uppsala Barncentrum och Vårdcentral?

Letar privat alternativ då min VC inte har MVC men väl BVC, så kommer ändå fortsätta där sen efter...

Svar på tråden Mvc Uppsala