• Anonym (AC)

    Kämpa för lycka?

    Ska livet vara en enda kamp eller kan man ha det härligt i vardagen?

    Jag lever med en man i en konstellation där vi har gemensamma och icke gemensamma barn. I de fall det bara är vi och vårt gemensamma barn hemma funkar vi och vår relation jättebra. Men så fort hans eller mina barn är hos oss funkar ingenting. Då är vi lite som i limbo och alla får gå på omkring och anstränga sig för att hålla skenet uppe.

    Nu till saken, jag funderar på att lämna. Jag har fått lägenhet och har några dagar på mig att tacka ja eller nej. Jag vet vad jag vill, men tänker att jag kanske gör fel. Att jag kräver för mycket av livet. Det kanske ska vara såhär. Vad säger ni?

  • Svar på tråden Kämpa för lycka?
  • Anonym (Tanja)

    Lämna. Har du redan börjat känna så här så kommer det bli värre av att stanna kvar. Är det ment to be blir det ni i alla fall sen. Lycka till!

  • Anonym (Lämna nu.)

    Lämna. Det behöver inte vara för evigt. Man får lämna nåt som inte gör en lycklig. Det är ok....

  • Anonym (Kanske)

    Om er relation fungerar bra utan barnen kanske ni kan fortsätta som särbos?

  • Anonym (Kanske)

    Om er relation fungerar bra utan barnen kanske ni kan fortsätta som särbos?

  • Anonym (AC)
    Anonym (Kanske) skrev 2021-02-19 14:18:15 följande:

    Om er relation fungerar bra utan barnen kanske ni kan fortsätta som särbos?


    Det är vad jag föreslagit till min man, men han tror inte att vårt gemensamma barn skulle må bra av det. Att han blir förvirrad. Jag vet inte?! Man hör sällan erfarenheter av särbor med gemensamma barn... Men får vi det att funka är det precis vad jag vill.
Svar på tråden Kämpa för lycka?