• Ehmmah

    Hur räknar jag min ÄL efter ett missfall

    Hej!

    Jag fick missfall nu precis i vecka 7+0.

    Jag började småblöda en vecka innan (11/2) men det var mer som utspätt blod. Alla sa att det var vanligt och att jag inte skulle oroa mig. Ingen smärta eller klumpar.

    Då blödningen tilltog mer för varje dag och den 17/2 blev blödningen tjockare. Jag började få mensvärk och åkte till gyn och på deras toa såg jag klumpar Intiman men kände en större klump komma ut mig och 1 minut senare försvann min magsmärta. På UL sa de att jag inte såg ut att vara k vecka 8. De såg inget hjärta men något svagt långsamt pulserande och ska dit efter en vecka igen. Det kom fler klumpar och dagen efter den 18/2 kom en till stor klump och massa blod ur mig så misstänker att det var tvillingar.

    Det är jättetufft men vi får inte ge upp utan vill försöka igen men hur ska jag beräkna nästa ägglossning? Från dagen då jag började blöda eller från första eller andra missfallet?

    Jag har nästan slutat blöda redan. Det mesta av blödningen avtog ca 21 timmar efter första missfallet hos gyn.

  • Svar på tråden Hur räknar jag min ÄL efter ett missfall
  • Jag är bara jag

    Efter m.f är det vanligt med både utebliven äl eller senare äl än vanligt så det går inte räkna som en vanlig cykel. Du får kolla med äl-test eller hålla koll på äl-symptom helt enkelt.

Svar på tråden Hur räknar jag min ÄL efter ett missfall