• Anonym (Loppan)

Vit beläggning mellan blygdläppar

Jag får sen några månader tillbaka som en vit beläggning mellan yttre och inre blygdläppar samt även på klitoris. Läkaren säger att jag är torr och därför bildas smegma. Smörjer dagligen in underlivet med återfuktande intimsalva. Har också fått vagitorier för torra slemhinnor utskrivet. Men verkar inte bli av med smegman. När jag tvättar mig smular beläggningen ihop sig. Ser ut som smuliga små pappersbitar. Någon som haft liknande problem? Hur lyckades ni bli av med det?

• Svar på tråden Vit beläggning mellan blygdläppar
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (K) skrev 2021-02-20 09:51:14 följande:

Svamp kliar. Oftast vansinnigt mycket. Sluta ge medicinsk råd som är huvudstupa fel. Du ska endast ge rådet att kontakta 1177 eftersom du saknar kunskap och kompetens.

www.1177.se/sjukdomar--besvar/hud-har-och-naglar/vartor-och-svamp/svampinfektioner/

Nej all svamp kliar inte. Har själv haft svamp många gånger av olika anledningar och det har aldrig kliat. Senaste gången berodde det på mina p-piller. Gyn konstaterade svamp.
  • Anonym (K)
    Anonym (Matilda) skrev 2021-02-20 10:41:16 följande:
    Nej all svamp kliar inte. Har själv haft svamp många gånger av olika anledningar och det har aldrig kliat. Senaste gången berodde det på mina p-piller. Gyn konstaterade svamp.
    Du kan inte med dina egna personliga erfarenheter skapa generella sanningar.
    Förstår du verkligen inte skillnaden mellan generella svar och dina upplevelser?
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (K) skrev 2021-02-20 10:45:23 följande:

Du kan inte med dina egna personliga erfarenheter skapa generella sanningar.

Förstår du verkligen inte skillnaden mellan generella svar och dina upplevelser?

Mitt svar grundar sig på att

1. Det TS beskriver _kan_ mycket väl vara svamp

2. Min erfarenhet är att all svamp inte måste klia, Pevaryl har hjälpt mig
  • Anonym (Loppan)
    Fjäril kär skrev 2021-02-19 20:32:47 följande:

Låter mer som svamp. Och nej all svamp kliar inte

Kanske har du rätt. Jag hade upprepade svampinfektioner under förra året. Kan ha varit i samband som beläggningarna började. Testade negativt för svamp i december men beläggningarna har fortsatt. Får se vad test visar vid återbesök till läkare. Har kvar en tub med cortimyk sen innan. Kanske kan testa en omgång till med den så länge.
Svar på tråden Vit beläggning mellan blygdläppar