• Anonym (perfekta jobbet!)

Hjälp! Vill verkligen ha detta jobb, men...

Har sökt det perfekta jobbet och får komma på intervju idag! Det är nära hemmet, och jag får jobba med det jag brinner för. Men... körkort är ett krav enligt annonsen och jag har inte börjat på körskola än utan enbart kört privat!

Är det kört nu? :(

• Svar på tråden Hjälp! Vill verkligen ha detta jobb, men...
  • Anonym (Slice)

Beror ju på!

Måste du köra i tjänsten är det nog avgörande. Eller om arbetet är på udda tider och det inte går bussar kan göra att de väljer bort någob utan körkort.

Men annars så listas ofta många krav för att sålla bort. Gå på intervjun och hoppas på det bästa! Du håller ju även på att ta körkort så är du rätt person för jobbet är det inte alls säkert att körkort eller ej är avgörande.

• Eliiineliiin

Kör på! Vet inte vart du bor men ett körkort kan man ta rätt snabbt. En intensivkurs kan ju vara värt om det gäller drömjobbet.

• Anonym (Jaha)

Det finns nog risk att du inte får jobbet, ja.

• Anonym (Jaha)

Det finns nog risk att du inte får jobbet, ja.

För mig krävs inget körkort då jag bor 2 portar ifrån arbetsgivaren, och det framgick inte i annonsen varför körkort var ett krav. Om det är arbetsgivaren som vill jag ska kunna skjutsa kanske?

Vill inte missa detta pgr ett körkort! :(

För mig krävs inget körkort då jag bor 2 portar ifrån arbetsgivaren, och det framgick inte i annonsen varför körkort var ett krav. Om det är arbetsgivaren som vill jag ska kunna skjutsa kanske?

• Anonym (Teamis)
    Anonym (perfekta jobbet!) skrev 2021-02-20 12:06:42 följande:

Är körkort ett krav är det meningslöst att ens söka.

Hos oss är körkort ett krav, de två som jobbar hos oss som inte har det cyklar långa stäckor varje dag och anställdes innan vi la till körkort som krav.

Är du beredd att cykla längre sträckor och börja tidigare för att ens hinna med det arbete du anställs för att sköta?
  • Anonym (Körkort)

Jag tog en intensivkurs för körkort (det var 10 år sedan). Den var på 6 veckor och efter det teori prov och uppkörning. Tog nog totalt 7-8 veckor. Har du 3 månaders uppsägningstid på ditt nuvarande jobb kan du ha körkortet i box innan start. Men om de tycker det räcker vet jag inte.

• Carina82

Du kanske kan direkt signa upp dig på en intensivkurs med en bilskola, och sen vara ärlig på intervjun och säga att (+hur) du jobbar superhårt på körkortet för att du verkligen vill ha det här jobbet? : )

• Anonym (w)

Man måste ju inte gå via körskolan så frågan är var du är i körningen? Har du kört mycket privat och kanske tänker komplettera med några få lektioner innan uppkörning är det mer positivt än om du kört några få gånger. Om det med största sannolikhet att du snart har tagit körkortet kan de bortse från den biten om du annars passar för jobbet. Om nu inte körande är en stor del av jobbet.

Jag har inte körkort och har jobbat för arbetsgivare där körkort tydligen var krav men långt ifrån alla hade det vid start utan mer på kompetens. Många tog under tiden (unga) de jobbade hos oss men väldigt få körningar per år inom tjänsten så de togs ofta av samma person.

Svar på tråden Hjälp! Vill verkligen ha detta jobb, men...