• Anonym (Undrar)

Ägglossning igen eller tidig graviditet?

Blir helt galen här hemma... 11:e började mina ägglossning flytningar och galet rinniga... (förlåt för ordvalet). 16:e hade jag värk på sidorna hela morgonen och bröstvårtorna blev plötsligt ömma. Under dagen kom även en feberliknande känsla. Dagen efter avtog flytningarna och blev mer torra, och vita som inte klistrar längre så som vid ägglossning.

Jag fortsatte ha feberliknande känsla, lite tryck i livmodern och känsliga bröstvårtor (har gått ca 5 dagar sen äl) och igår kväll tog jag en ägglossning test som visade starkt streck, men inte lika starkt som kontorllstrecket men upplever en stegring? Är det möjligt att ha en till ägglossning, även om jag har inte ägglossning flytningar eller typiskt ägglossningsmärta? Upplever att min tapp sitter högt upp, når knappast till den.

Det känns omöjligt att ägglossningstestet visar kanske pontetionell graviditet.. även om det finns några få som fått det på så kort tid men endå. Jag är förvirrad och känns som jag inte kan tänka på något annat än detta...

• Svar på tråden Ägglossning igen eller tidig graviditet?
  • Anonym (Undrar)

Igår kväll såg ägglossningtestet ut såhär.
  • Anonym (A)

Det ägglossningstestet är ju dock väldigt negativt, inte ens nära ett positivt.

• Anonym (Tr)

Hur många trådar ska du göra?

Dina symptom kan du absolut ha haft utan att ägglossning var du, du kanske inte haft ägglossning ännu.

Eller så har du haft ägglossning och alltid får lätt utslag på ägglossningstest. Vissa har det.

Det är inte förens strecken är lika starka som det är positivt.

Du kan inte se en graviditet på ägglossningstest. Inte samma hormon

• Anonym (Solklart)

Ditt äl-test är negativt och man kan omöjligt ha gravsymtpom 5 dagar efter äl. Det tar minst 5 dagar för ett embryo att fästa, sen börjar hcg bildas och det tar ett tag både att ge symptom och utslag på gravtest. Vänta minst en vecka och ta då ett gravtest. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Tr) skrev 2021-02-20 14:35:07 följande:

Hur många trådar ska du göra?

Dina symptom kan du absolut ha haft utan att ägglossning var du, du kanske inte haft ägglossning ännu.

Eller så har du haft ägglossning och alltid får lätt utslag på ägglossningstest. Vissa har det.

Det är inte förens strecken är lika starka som det är positivt.

Du kan inte se en graviditet på ägglossningstest. Inte samma hormon

I min förra graviditet så fick jag ett positivt LH test innan gravtestet visade, därför jag reagerade på att det blev en stegring några dagar senare. Enligt barnmorskan är det längst 5 dagar efter ägglossning det kan fästas och högst 10 dagar tror jag det var. Så jag kände att jag ville lägga upp en tråd då jag känner mig kluven och vill se om någon annan gått igenom liknande. Efter många år kämpande för ett barn och en del missfall så lever jjag med mitt lilla hopp att kanske något händer snart..
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (A) skrev 2021-02-20 13:51:11 följande:

Det ägglossningstestet är ju dock väldigt negativt, inte ens nära ett positivt.

Fått höra att det ser ut som en stegring igen, vilket jag upplever med då ägglossningatesterna direkt efter ägglossning var någorlunda tydligt negativa. Sen började det öka..
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Solklart) skrev 2021-02-20 14:46:53 följande:

Ditt äl-test är negativt och man kan omöjligt ha gravsymtpom 5 dagar efter äl. Det tar minst 5 dagar för ett embryo att fästa, sen börjar hcg bildas och det tar ett tag både att ge symptom och utslag på gravtest. Vänta minst en vecka och ta då ett gravtest. 

Får hoppas på det bästa! Är kanske lite för optimistisk och läser för mycket på de amerikanska forum där liknande saker inträffat med ett plus på stickan till slut.
  • Anonym (Tr)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-02-20 16:10:06 följande:

I min förra graviditet så fick jag ett positivt LH test innan gravtestet visade, därför jag reagerade på att det blev en stegring några dagar senare. Enligt barnmorskan är det längst 5 dagar efter ägglossning det kan fästas och högst 10 dagar tror jag det var. Så jag kände att jag ville lägga upp en tråd då jag känner mig kluven och vill se om någon annan gått igenom liknande. Efter många år kämpande för ett barn och en del missfall så lever jjag med mitt lilla hopp att kanske något händer snart..

Ja alltså det förstår jag fullt ut.

Men jag har även i tidigare tråd försökt fråga dig om du är säker på att du hade ägglossning för fem dagar sedan? Eftersom du inte testade då.

Ägglossningstestet kan inte visa om du är gravid. Och ditt test nu är inte positivt för ägglossning.

Hur ser dina test ut normalt när du inte har ägglossning? Får du inga streck alls då?

Det får nämligen inte jag men jag får heller inte utslag på ägglossningstest alls
  • Anonym (Solklart)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-02-20 16:12:33 följande:
    Får hoppas på det bästa! Är kanske lite för optimistisk och läser för mycket på de amerikanska forum där liknande saker inträffat med ett plus på stickan till slut.
    Hoppas kan man göra tills mensen kommer- eller inte kommer.  Glad  Ett positivt äl-test precis vid BIM kan innebära att man är gravid, men det kan lika gärna bara betyda att mensen är på g. Så äl-test går aldrig ta istället för gravtest.
Svar på tråden Ägglossning igen eller tidig graviditet?