• Anonym (Di)

Trycka handen igenom magen gravid???

Om man är gravid i vecka 22 är det möjligt att hela magen är mjuk och att man när både står upp och ligger ner kan trycka ner handen en bit i magen? När jag duschade kunde jag nämligen trycka in handen djupt över blygdbenet och liksom ?dra? den uppåt utan att det kändes hårt, var som fett bara...

• Svar på tråden Trycka handen igenom magen gravid???
  • Anonym (Anna)

V 18 går man ju på ultraljud.

Så du lär ju veta om du är gravid eller inte. Sen om du kan göra så på dig själv så verkar det ju gå? Men låter oroligt korkat att göra så när man är gravid

• Anonym (Di)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-20 14:47:23 följande:

V 18 går man ju på ultraljud.

Så du lär ju veta om du är gravid eller inte. Sen om du kan göra så på dig själv så verkar det ju gå? Men låter oroligt korkat att göra så när man är gravid

Ja att jag kan göra så på mig själv är jag ju medveten om i och med att jag skrev det, vill snarare veta om någon annan i ungefär samma vecka också känner att magen är väldigt mjuk
  • Anonym (K)

Har du mycket fett på kroppen eller varit gravid tidigare kanske så är det nog inte så konstigt. Men annars nej det låter väl rätt konstig. I dom veckorna brukar man ja en liten kula åtminstone. Men vem vet. Finns ju tydligen folk som inte ens vet att dom är gravida innan det är dags att föda.

Svar på tråden Trycka handen igenom magen gravid???