• Anonym (a)

Bara mitt vanliga hull, eller livmoder? Snälla hjälp!

Jag har alltid haft som en liten ?bulle? längst ner på magen om ni förstår vad jag menar, som börjar lite ovanför naveln och slutar precis under naveln ungefär. Om jag liksom drar in magen så är denna lilla bullen kvar. Jag är nu super orolig att jag är gravid då jag inte haft mens senaste månaderna och jag kan känna att det är hårt under fettet av denna ?bullen?, men nedanför bullen och ner till blygdbenet är det mjukt. Jag kommer ta ett gravtest så fort jag får möjlighet, men kan en livmoder liksom börja växa en bit ovanför blygdbenet, dvs där jag upplever att det är hårt? Om jag skulle va gravid så skulle det vara nånstans femte månaden. Uppskattar all hjälp!!!!

• Svar på tråden Bara mitt vanliga hull, eller livmoder? Snälla hjälp!
  • Anonym (a)
    Ztrumpan skrev 2021-02-20 22:43:15 följande:

Låter inte som att du är gravid över huvudtaget.

Okej, varför inte?
  • Anonym (K)

Nej sådär känns inte en gravid livmoder. Livmodern växer nerifrån och uppåt mot blygdbenet så det är verkligen inte bara en liten bulle runt naveln och sen tomt nedtill.

Jag hade kollat upp så att det inte är något annat otrevligt du har där.

• Anonym (a)

vill bara veta om man kan känna livmoderns början lite längre upp eller om den alltid börjar precis ovanför blygdbenet och sen växer sig upp?

• Anonym (a)
    Anonym (K) skrev 2021-02-20 22:57:30 följande:

Nej sådär känns inte en gravid livmoder. Livmodern växer nerifrån och uppåt mot blygdbenet så det är verkligen inte bara en liten bulle runt naveln och sen tomt nedtill.

Jag hade kollat upp så att det inte är något annat otrevligt du har där.

Okej tack för svar! Alltså det är ju inte stenhårt direkt, men det känns lite hårdare under den bullen än vad det gör ovanför och nedanför den... någon som är ogravid som kan känna likadant?
  • Anonym (a)

Såhär ser magen ut. Det känns liksom hårt under den bullen som sticker upp som ni kan se. Är det helt säkert att det inte är livmodern som känns?

• Anonym (K)

Skulle inte gissa på det men det enklaste är ju att köpa ett test imorgon. Så vet du säkert.

• Anonym (a)
    Anonym (K) skrev 2021-02-20 23:11:15 följande:

Skulle inte gissa på det men det enklaste är ju att köpa ett test imorgon. Så vet du säkert.

Ja det är nog det jag får göra. Lägger in en till bild ifall någon annan kan få en uppfattning eller inte, trots att jag ska ta test imorgon så kan jag inte låta bli att tänka och spekulera just nu...

• Anonym (a)
    Anonym (Ann) skrev 2021-02-20 23:26:39 följande:

Varför har du inte haft möjlighet att göra test? Det finns att beställa billigt som kommer med posten. www.billiga-tester.se/graviditetstest/

Tog ett test för några månader sen som var neg så tänkte inte mer på det, men funderar nu på om jag behöver ta ett till...
Svar på tråden Bara mitt vanliga hull, eller livmoder? Snälla hjälp!