• Sun 21 Feb 2021 07:18
    545 visningar
    1 svar
    1
    545

    Konståkning skridskor

    Vänder mig till någon som har åkt konståkning och vet hur skridskorna ska sitta ? Skirdskorna är till mig själv vuxen och jag ska bara hobbyåka och ej hoppa men vill ha bättre skridskor än de billigaste i sportaffären. Jag har en bred fot framtill så att tårna ofta kläms. Provade i butik  ett par enkla jakcson i 37 och 38. De i 37 satt bra men tyckte att de tryckte på tårna. 38 kändes lite för stor. Enligt mätning borde jag ha 37. Jag köpte 38 men känner när jag kom hem att de är för stora, glappar med enkel bomullstrumpa. Hade ni bytt till de i strl 37 då eller försökt hitta en annan modell som är mer vid för tårna någon annanstans  Tror att dessa var mediumvidd. Tips på vilka märken som passar en bred fot, mest framtill vid tårna.

  • Svar på tråden Konståkning skridskor
  • Sun 21 Feb 2021 09:36
    #1

    Nu vet jag inte på vilken nivå du åker på eller i vilken prisklass du önskar ligga på...

    Jag är före detta tävlingsåkare med breda fötter och för mig passade Risport.

    Om du bara ska åka på t.ex. allmänhetens åkning eller på naturis funkar Spin från Stadium, den har lite bredare fotvidd.

Svar på tråden Konståkning skridskor