• Anonym (Hej)

    Ordet BITCH

    Jag blir konstant kqllad för BITCH av min bror. Han brukar säga saker som "ta och bitcha ner din ton innan fu pratar med min" bara för att jag i min normala ton ber homnom att t.ex ta ner sin egen disk. Det spelar ingen roll vad eller hur jag säger saker förrän jag blir kallad bich eller blir tillsagd att hålla käften. Därmed undrar jag hur ni brukar reagera och göra när någon kallar er för bitch?

    Jag är så himmla trött på det, det får mig att känna mig nedvärderad och som en fluga med braa en vinge.

  • Svar på tråden Ordet BITCH
  • Anonym (nej nej)
    Anonym (Hej) skrev 2021-02-21 15:04:37 följande:

    Jag blir konstant kqllad för BITCH av min bror. Han brukar säga saker som "ta och bitcha ner din ton innan fu pratar med min" bara för att jag i min normala ton ber homnom att t.ex ta ner sin egen disk. Det spelar ingen roll vad eller hur jag säger saker förrän jag blir kallad bich eller blir tillsagd att hålla käften. Därmed undrar jag hur ni brukar reagera och göra när någon kallar er för bitch?

    Jag är så himmla trött på det, det får mig att känna mig nedvärderad och som en fluga med braa en vinge.


    Ingen kallar mig för bitch. Har aldrig hänt. Man säger heller inte åt folk att hålla käften på det viset. 

    Bor ni ihop eller kan du se till att träffa honom lite mindre? Hur gammal är han egentligen och vad är hans problem? 
  • Anonym (Hej)

    Ja vi bor tillsammans, han är 17. Han är längre än mig, han hjälper inte till i huset över huvud taget. När han väl lyfter en hand och man glömmer plocka undan en sak så blir man kallad för bich när man försöker förklara att man tar hand om det när man änså ska ta hand om resten av sakerna.

    Jag vet inte vad hans problem är, är så himla trött och ledsen på det. Jag menar även o det hade funnits ett motsvarande ord man kan använda på män hade jag aldrig gjort det.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hej) skrev 2021-02-21 15:14:20 följande:

    Ja vi bor tillsammans, han är 17. Han är längre än mig, han hjälper inte till i huset över huvud taget. När han väl lyfter en hand och man glömmer plocka undan en sak så blir man kallad för bich när man försöker förklara att man tar hand om det när man änså ska ta hand om resten av sakerna.

    Jag vet inte vad hans problem är, är så himla trött och ledsen på det. Jag menar även o det hade funnits ett motsvarande ord man kan använda på män hade jag aldrig gjort det.


    Varför är det ditt ansvar att se till att han plockar undan efter sig?
  • mammabitch

    Fick mitt nick av en av mina döttrar, tog det som en komplimang!
    Jag är helt bekväm med att jag har förmågan att vara en bitch - när jag behöver och vill!
    Babe In Total Control of Herself var det väl....

  • Anonym (?)

    Vad har frågan med psykisk ohälsa att göra? Mår du dåligt av det måste du ju säga ifrån. Skulle själv inte kalla någon för bitch, för mig är det nedvärderande.

  • Anonym (...)

    Antar att ni bor hemma hos era föräldrar, vad gör de åt hans beteende??

  • Anonym (Man41)
    Anonym (Hej) skrev 2021-02-21 15:04:37 följande:

    Jag blir konstant kqllad för BITCH av min bror. Han brukar säga saker som "ta och bitcha ner din ton innan fu pratar med min" bara för att jag i min normala ton ber homnom att t.ex ta ner sin egen disk. Det spelar ingen roll vad eller hur jag säger saker förrän jag blir kallad bich eller blir tillsagd att hålla käften. Därmed undrar jag hur ni brukar reagera och göra när någon kallar er för bitch?

    Jag är så himmla trött på det, det får mig att känna mig nedvärderad och som en fluga med braa en vinge.


    Skulle definitivt säga att det är en klassisk härskarteknik som han använder sig utav för att förminska dina åsikter och bekräfta sig själv.

    Alla omskrivningar till "Babe In Total...." är självklart inte vad man ursprungligen menat utan att man hänvisar till just kön och beteende med viss negativ klang.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Hej) skrev 2021-02-21 15:04:37 följande:

    Jag blir konstant kqllad för BITCH av min bror. Han brukar säga saker som "ta och bitcha ner din ton innan fu pratar med min" bara för att jag i min normala ton ber homnom att t.ex ta ner sin egen disk. Det spelar ingen roll vad eller hur jag säger saker förrän jag blir kallad bich eller blir tillsagd att hålla käften. Därmed undrar jag hur ni brukar reagera och göra när någon kallar er för bitch?

    Jag är så himmla trött på det, det får mig att känna mig nedvärderad och som en fluga med braa en vinge.


    Ordet "Bitch" betyder hynda, en kåt hund. Din bror är ett as. Säg åt honom att hålla käften och om han ska tilltala dig så ska han göra det med respekt. 
    Vad säger era föräldrar? Vad gör de åt saken? Det är deras jobb att uppfostra honom, inte din. Jag skulle bli vansinnig om jag hörde den jargongen mellan mina barn.
Svar på tråden Ordet BITCH