• Missdecibel86

    Blodstrimma i flytning v 5 - missfall på gång?

    Fick i min förra graviditet blodstrimma i flytningen på pappret efter ett par toabesök, såg ut som ett 2-3 cm lång brunrött hårstrå typ. Efter 4 dagar fick jag missfall i v 4+6.

    Idag är jag i bv 4+2 och fick likadan strimma... samma graviddag som sist...

    Någon som fått så och det varit lugnt?

    Har molvärk i magen men inget annat :(

  • Svar på tråden Blodstrimma i flytning v 5 - missfall på gång?
  • Ebo88

    Jag blödde/hade rosafärgade flytningar i ca 6 veckor när jag var gravid med Stella och hon knatar runt bredvid mig i sitt lekrum och är 14 månader gammal.

    Innan vi fick henne så hade jag ett ma i v.9 och då hade jag rosa flytningar men det kändes annorlunda i hela kroppen.

    Vi var gravida innan mitt ma också och då blödde jag i början också. Från v.6-v.12. Då kunde man se att jag hade en blödning i livmodern men det utgjorde ingen fara för barnet. Dessvärre somnade hon in i min mage i v.25 men det hade INGET att göra med avd som hände i början av graviditeten.

  • Missdecibel86
    Ebo88 skrev 2021-02-22 16:14:48 följande:

    Jag blödde/hade rosafärgade flytningar i ca 6 veckor när jag var gravid med Stella och hon knatar runt bredvid mig i sitt lekrum och är 14 månader gammal.

    Innan vi fick henne så hade jag ett ma i v.9 och då hade jag rosa flytningar men det kändes annorlunda i hela kroppen.

    Vi var gravida innan mitt ma också och då blödde jag i början också. Från v.6-v.12. Då kunde man se att jag hade en blödning i livmodern men det utgjorde ingen fara för barnet. Dessvärre somnade hon in i min mage i v.25 men det hade INGET att göra med avd som hände i början av graviditeten.


    Jag är bara jag skrev 2021-02-22 16:18:21 följande:

    En rejäl blödning v.7 (typ mens) och jag var så säker på ett 5:e m.f! Men icke, det blev första barnet. 


    Tack snälla för era svar, har tre barn där jag inte blödde en droppe och inga symptom innan v 8. Eftersom detta hönde typ samma dag på samma sätt så blir jag så rädd
  • Anneli86

    Jag har också fått en blödning nu i början och vi plussade i går på ett gravtest. Och nu är jag orolig på att det inte har tagit sig och jag har mått lite illa tidigare, men inte längre. 
    Det som är konstigt att jag blöder lite nu. Skulle haft mensen idag egentligen. Det droppar lite tunn ljusröd mensblod från min slida. 

    Ska jag vänta med gravtest till senare i veckan eller ska jag göra ett imorgonbitti på morgonurinen?

    / Anneli

Svar på tråden Blodstrimma i flytning v 5 - missfall på gång?