• Anonym (Loopie)

    Män som är bra älskare

    Jag hör ofta kvinnor beklaga sig över att män är dåliga i sängen, egoistiska som bara tänker på sin egen njutning osv. Jag fattar inte det?

    Jag har i mitt 40-åriga liv haft ett 30-tal ligg och EN av dessa var en riktigt egoistisk älskare. Det är definitivt inte relaterat till utseende, jag är kräsen och håller mig till väldigt snygga män. Det är inte alls så att ju snyggare desto sämre i sängen. De är ödmjuka, omtänksamma, ger oralt, bryr sig om min orgasm och njutning. Ofta upplever jag att de får ut mer av min njutning än sin egen... detta gäller både män jag har haft förhållande med OCH ons.

    Så, vad handlar det här om?

    Är det ren tur??

    Eller är snygga män bättre älskare?

    Eller är det en klassfråga? Män med mer klass är bättre älskare?

    Andra förslag?

  • Svar på tråden Män som är bra älskare
  • Fjäril kär

    Är väl kanske mer fråga om personliga preferenser, tycke och smak. Nån jag tycker är urkass kanske du tycker är fantastiskt bra och nån du tycker är sådär kan ju jag höja till skyarna

    Samt att det handlar om tillfälle bör man väl har sex. Ett krogragg halvt på fyllan är väl aldrig bra medan en dejt via Tinder tex som man släpar hem kan vara wow x10.

    Sen har jag upplevt vissa gånger att första sexet med en ny person kan vara så laddat av attraktion och wow att gång nr 2 några veckor senare snarare blir ett antiklimax och besvikelse för att den första attraktionen och spänningen försvann med första sexet. Det är då man upplever kasst sex och undrar vad 17 hände...

  • gungstol

    Jag ska inte kalla mig själv för bra älskare - det är upp till mina sexpartners att bedöma. Det är inte särskilt relevant för det jag vill säga heller. Jag får ut mer av kvinnans orgasm än min egen. Jag har svårt att komma om inte kvinnan har det bra. Att det är skönt för henne är det allra viktigaste för mig och annars kan jag lika gärna runka.

    För min del tror jag dock att det blivit mer så med åldern. Med det menar jag inte att jag är lastgammal nu heller, men jag bryr mig mycket mer om den andra nu än vad jag gjorde när jag var typ 18. Jag skulle tro att det är likadant för många andra. Har säkert inte bara med vilja att göra utan kunskap och känsla också. Det är svårare att få en tjej komma när man i princip är oskuld än när man har lite vana.

  • Anonym (Loopie)
    Fjäril kär skrev 2021-02-22 17:15:37 följande:

    Är väl kanske mer fråga om personliga preferenser, tycke och smak. Nån jag tycker är urkass kanske du tycker är fantastiskt bra och nån du tycker är sådär kan ju jag höja till skyarna

    Samt att det handlar om tillfälle bör man väl har sex. Ett krogragg halvt på fyllan är väl aldrig bra medan en dejt via Tinder tex som man släpar hem kan vara wow x10.

    Sen har jag upplevt vissa gånger att första sexet med en ny person kan vara så laddat av attraktion och wow att gång nr 2 några veckor senare snarare blir ett antiklimax och besvikelse för att den första attraktionen och spänningen försvann med första sexet. Det är då man upplever kasst sex och undrar vad 17 hände...


    Nu tänkte jag inte på enstaka sex utan som män som älskare. Och män får ofta kritik för att de är själviska och bara koncentrerar på egen njutning. Det jag menar är att det inte stämmer. Sedan när det kommer till bra sex eller inte är ju personligt och upp till var och en att bedöma. Förstår du vad jag menar med skillnaden?
  • Anonym (Två)

    Kan åldern ha betydelse? Vilken ålder har de som du haft bäst sex med och som varit minst själviska? Är de också de som varit snyggast?

  • Anonym (Loopie)
    Anonym (Två) skrev 2021-02-23 13:08:00 följande:

    Kan åldern ha betydelse? Vilken ålder har de som du haft bäst sex med och som varit minst själviska? Är de också de som varit snyggast?


    Nej, jag tycker inte åldern spelar någon roll. Om jag inte räknar in tonåringarna förstås, de hade väl lite kvar att lära. Men de var minst lika angelägna om min njutning ändå även om de kanske behövde lite vägledning ibland. 

    Bäst sex är 35-åringarna, fortfarande virila med uthållighet som ungdomar men med mer självsäkerhet och erfarenhet...
  • Anonym (Älskare)
    Anonym (Loopie) skrev 2021-02-22 16:57:06 följande:

    Jag hör ofta kvinnor beklaga sig över att män är dåliga i sängen, egoistiska som bara tänker på sin egen njutning osv. Jag fattar inte det?

    Jag har i mitt 40-åriga liv haft ett 30-tal ligg och EN av dessa var en riktigt egoistisk älskare. Det är definitivt inte relaterat till utseende, jag är kräsen och håller mig till väldigt snygga män. Det är inte alls så att ju snyggare desto sämre i sängen. De är ödmjuka, omtänksamma, ger oralt, bryr sig om min orgasm och njutning. Ofta upplever jag att de får ut mer av min njutning än sin egen... detta gäller både män jag har haft förhållande med OCH ons.

    Så, vad handlar det här om?

    Är det ren tur??

    Eller är snygga män bättre älskare?

    Eller är det en klassfråga? Män med mer klass är bättre älskare?

    Andra förslag?


    Jag har under mitt drygt 40 + liv haft fler. (Är man) och kan väl säga att det är ju sammankopplat med kommunikation och närvaro om det ska bli bra sex. Och det är ingen klassfråga eller hur snygg personen är. De sämsta liggen har faktiskt varit med de snyggaste. Har en person självkännedom om dig själv så brukar sexet bli också riktigt bra
  • Anders 386

    Jag misstänker att man får en lite skev bild här på FL. Många startar trådar om att dom inte är nöjda med sin partner som sexpartner. Ibland handlar det bara om att man tänder på olika saker.
    Dom som är nöjda med sin partner har liksom ingen anledning att berätta det här på FL, därför märks dom inte riktigt. Men dom nöjda kanske är en överlägsen majoritet??

  • Anonym (Loopie)
    Anders 386 skrev 2021-02-23 13:49:27 följande:

    Jag misstänker att man får en lite skev bild här på FL. Många startar trådar om att dom inte är nöjda med sin partner som sexpartner. Ibland handlar det bara om att man tänder på olika saker.

    Dom som är nöjda med sin partner har liksom ingen anledning att berätta det här på FL, därför märks dom inte riktigt. Men dom nöjda kanske är en överlägsen majoritet??


    Nja, jag baserat verkligen inte mina erfarenheter från familjeliv. Det är väl snarare hur mina vänner pratar om sina sexliv... Jag kan inte känna igen mig i det som de upplever.
  • Anonym (Loopie)
    Anonym (Älskare) skrev 2021-02-23 13:38:27 följande:

    Jag har under mitt drygt 40 + liv haft fler. (Är man) och kan väl säga att det är ju sammankopplat med kommunikation och närvaro om det ska bli bra sex. Och det är ingen klassfråga eller hur snygg personen är. De sämsta liggen har faktiskt varit med de snyggaste. Har en person självkännedom om dig själv så brukar sexet bli också riktigt bra


    På vilket sätt tror du självkännedom spelar in?
  • Hotelliggaren
    Anonym (Loopie) skrev 2021-02-23 14:55:50 följande:
    På vilket sätt tror du självkännedom spelar in?
    Om man känner sig själv vet man ju vad man kan och inte kan. Och då blir man mindre osäker. En bra älskare är ju trygg i sin sexualitet och har koll på både partnern och sig själv. 
    Min uppfattning är som nån skrev att snygga kvinnor ofta inte är bra i sängen. De är alldeles för upptagna med att vara snygga. Särskilt de yngre. Äldre snygga kvinnor är bättre, då har de släppt det där lite.
Svar på tråden Män som är bra älskare