• Hannis9397

    Eftersymptom missfall?

    Hejsan!

    Fick missfall igår (v.9) och åkte in till sjukhus. Blödde kraftigt och på kvällen avtog blödningen och idag mindre. Allt verkar ha kommit ut.

    Idag är jag otroligt trött och illamående, även yrslig. Vill tillägga att alla mina värden var OK. Jag saknar info online (vilket det ofta gör med kvinnokroppen) om hur missfall påverkar ens hälsa. Så därför vänder jag mig till er.

    Hur mådde ni efter ett missfall och när blev ni ?återställd?? Någon som känner igen sig i detta?

  • Svar på tråden Eftersymptom missfall?
  • Anonym (rubinen)

    Hej! Beklagar. :( 
    Jag har haft två MA, så kanske eftersymptomen skiljer sig lite av att ha tvingat fram blödningen med cytotec, men jag berättar ändå. 

    Dom jobbigaste var en sprängande huvudvärk som satt i flera dagar (har läst att det är vanligt), och väldigt hård mage. Jag blödde och fick sår och hade så ont, det tog nog månader innan det ordnade upp sig faktiskt. 

    Efter andra missfallet fick jag också en konstig värk i magen, det kändes som jag var konstant kissnödig på ett ont sätt. Ibland brände det, ibland ilade/isade det. Jag ringde en barnmorska som inte fattade nånting. Jag köpte till och med test för UVI om det skulle vara det, vilket det inte var. Det höll i sig till lite efter den första mensen om jag minns rätt. Sen försvann det helt. Jag bara antar att det var extra känsligt i livmodern och så och att det var det kändes. Jag blödde någon gång efter samlag och orgasm också, efter att missfallsblödningen var över. 

    Jag hoppas du slipper dom här jobbiga grejerna men om du råkar ut för dom så behöver du inte bli orolig! 

  • Anonym (4)

    Missfall 1: MA v.11. Blödde i 2,5 vecka, mådde värst psykiskt. M.f 2:. Blödde mer som rejäl mens, återigen psyket värst. M.f 3: blödde 4,5 vecka, mest arg att återigen drabbats. M.f 4: MA v.14. Blödde 7 veckor, fick piller för att stoppa blödningen. De tog järnet på gyn och jag hade lågt värde och fick äta piller. 

  • Hannis9397

    Tack för era svar, beklagar även det ni vart med om. Hade ingen aning om hur en kan bli påverkad såhär psykiskt. Är så så så trött, orkar ej stå upp, ligger bara i soffan..

  • Hannis9397

    Hej igen, jag fick ut de mesta i måndags men idag (ons) så kommer en smärta (mensvärk ungefär) och de fortsätter komma ut lite svarta sega trådar. Kom även ut en seg klump. Hur länge tar de innan allt är ute? Har mer ont nu än när de forsade blod i måndags :(

  • Anonym (4)
    Hannis9397 skrev 2021-02-24 22:33:59 följande:
    Hej igen, jag fick ut de mesta i måndags men idag (ons) så kommer en smärta (mensvärk ungefär) och de fortsätter komma ut lite svarta sega trådar. Kom även ut en seg klump. Hur länge tar de innan allt är ute? Har mer ont nu än när de forsade blod i måndags :(
    Det kan ta tid. Vid mitt 3:e missfall gjorde jag VUL efter några veckor och slemhinnan var fortfarande 1 cm. tjock. Blödde som jag skrev ovan 4 veckor den gången. Blöder du väldigt mycket efter att ha blödit lite ett bra tag, får väldigt ont eller feber får du söka hjälp. Ta Ipren och Alvedon maxdos mot smärtan och ta hand om dig. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Eftersymptom missfall?