• Tue 23 Feb 2021 17:27
    1193 visningar
    9 svar
    -1
    9
    1193

    Unika flicknamn?

    Hej alla fina!


    Min dotter är beräknad till 17 mars o min kille o jag e fortfarande inte överens om namn!!

    Vi har en 7åring som heter Isaac, 5åring som heter Naomi o 3åring som heter Cazzandra

    Behöver hjälp med namn förslag!! Min kille tycker bäst om Juni o Sol hittills, jag tycker de låter lite tråkiga ( inget elakt om ni som heter/döpt era barn till det!! Känner bara inte att de passar oss) Tycker själv om Aurora o Faith!! 

    Så ös på med era bästa namn förslag!! :))

  • Svar på tråden Unika flicknamn?
  • Tue 23 Feb 2021 17:47
    #1

    Aurora är fint.

    Faith kan ingen i Sverige uttala, det kommer bli Fäjt med ett hårt T.

  • Tue 23 Feb 2021 18:16
    #2
    -1

    Tipsar om namnet Noomi

  • Tue 23 Feb 2021 18:25
    #3
    +1

    Aurora är väl också lite tråkigt? Många som heter så nu.

    Kolla på namn på olika gudinnor, romerska, grekiska, nordiska, etc. Där kanske ni hittar något lite ovanligt men ändå klassiskt?

  • Tue 23 Feb 2021 20:39
    #4
    StarlightStorm skrev 2021-02-23 17:27:28 följande:

    Hej alla fina!


    Min dotter är beräknad till 17 mars o min kille o jag e fortfarande inte överens om namn!!

    Vi har en 7åring som heter Isaac, 5åring som heter Naomi o 3åring som heter Cazzandra

    Behöver hjälp med namn förslag!! Min kille tycker bäst om Juni o Sol hittills, jag tycker de låter lite tråkiga ( inget elakt om ni som heter/döpt era barn till det!! Känner bara inte att de passar oss) Tycker själv om Aurora o Faith!! 

    Så ös på med era bästa namn förslag!! :))


    Otilia
    Aniara
    Covina
    Arianne
    Rosie
    Ilse
    Nike
    Melanie
    Jerica
    Loella
    Blanka
    Iara
    Enya

    Namn som aurora och Nova mfl börjar ju bli rätt vanliga. Faith är ju mer unikt.
  • Wed 24 Feb 2021 07:05
    #5

    Modesty, Daisy, Valentina, Ethel, Elvira, Evelina, Marielle, Joline,

  • Wed 24 Feb 2021 08:46
    #6

    Sol är något man döper en dotter med DS kan du berätta för din kille :) döp inte ungen till modesty...

  • Wed 24 Feb 2021 09:58
    #7
    +1
    Lilant skrev 2021-02-24 08:46:55 följande:

    Sol är något man döper en dotter med DS kan du berätta för din kille :) döp inte ungen till modesty...


    Sol är ett väldigt vanligt namn i Norge kan jag meddela..
  • Wed 24 Feb 2021 10:28
    #8
    +1
    Fjäril kär skrev 2021-02-23 18:16:09 följande:

    Tipsar om namnet Noomi


    De har ju redan en dotter som heter Naomi. Det blir väl lite väl likt.

    Jag tycker Aurora är fint. Faith är som sagt för komplicerat.
  • Wed 24 Feb 2021 10:48
    #9
    -1

    Aurora, men jag är partisk då min dotter heter det

    Vi hade som alternativ Amilia (svensk stavning av engelska uttalet, släktnamn på min sida), Alina, Alicia (blev andranamn) och även några som inte vsr på A men de har jag glömt.

    När hon väl föddes funderade vi en liten stund på Stella, Nova, Luna mm eftersom hon är född i gryningen efter en stjärnklar fullmånesnatt, men det blev Aurora till slut. Lite av en munfull att säga, men hon kallas mest Smulan endå

Svar på tråden Unika flicknamn?