• Picianna

    Gravid, börjar tvivla

    Hej

    Behöver skriva av mig och kanske få tips, råd

    Har inga vänner i stort sett så har ingen att bolla med

    Min livs kärlek och andra halva gjorde slut när jag blev gravid. 9 år tillsammans. Jag är fullkomligt förstörd och dör innombords varje dag.

    För två månader sen lämna han mig, jag är i vecka 13 nu. Har längtat efter barn i 5 år, legat vaket måååånga nätter genom åren där jag tok gråtit av barnlängtan men då killen i flera år velat vänta så har det blivit så, samt att jag aldrig kunnat tänka mig att träffa någon annan, de är han jag vill ha som pappa till mitt barn. Men jag blev gravid nu efter 9 år ihop, jag fick glädjetårar och blev över lycklig, kan inte beskriva känslan, bästa som hänt mig!! Senaste året han varit en mardröm då jag mått otroligt dåligt psykiskt men detta gav mig lyckan tillbaka igen. Jag var och är helt förstörd att han lämna mig ensam gravid, då jag älskar han över allt, men senaste månaden har han varit hel iskall mot mig, visar inga känslor, smyger vart han är, säger att han inte ser något hopp i mig osv. han är tydlig med att han aldrig vill veta av barnet eller stötta mig. På Kub förra veckan fick jag dåliga besked att barnet ev är sjuk och jag lever nu i ovisheten 2 veckor om jag kan/ska behålla och vad för fel. Lever en mardröm och exet sa endast att han inte bryr sig och blockerade mig, han ville bryta all kontakt.

    Dom två senaste dagarna har jag haft tankar på om jag bör avbryta graviditeten. Kommer jag klara detta själv? Tycker synd om barnet som ska ha en pappa som inte vill veta av en. Han ville inte följa med på ev abort då hunden skulle sakna han.. (han brukar ha hundvakt varje dag). Dom i min närhet säger att jag är ung (26) och ska vänta tills jag har en partner som vill skaffa barn med mig.

    Har varit övertygad att jag kmr fixa detta själv men så helt plötsligt kom denna tvivel

    Någon annan som varit med om samma? Vilket val gjorde ni och har ni känt att det varit rätt beslut?

    Förlåt för rörig text, mitt huvud är rörigt nu

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Gravid, börjar tvivla
  • Golden23

    Blev också lämnad för ca 4 år sedan pga en graviditet, vi planerade

    ett syskon till sonen och när det väl hände då ångrade han sig o stack.

    Jag tvivlade många gånger på hur jag skulle göra men med tiden så

    bestämde jag mig för att behålla och idag har jag världens finaste flicka.

    Att pappan till ditt barn säger att han inte bryr sig mm kan också vara

    ett sätt att få dig till abort, jag tror att när du väl har landat i ditt val då kommer du må

    mycket bättre och jag tror att du skulle klara att vara ensamstående alldeles utmärkt om det blir så

    Lycka till!

  • Anonym (Knepigt)

    Får verkligen beklaga din situation! Vilket praktarsel till kille!!

    Går det att bortse från dina känslor för honom och bara fokusera på bebisen? Tänker att besluter du behöver ta gällande behålla eller inte kan du ju basera på vad DU vill och utgå ifrån att du är singel och kommer att vara en ensamstående mamma (tills du träffar en ny man). Att vara ensam förälder är tufft, men det klarar man. Du kanske har kompisar eller föräldrar som kan stötta om du väljer att behålla?

Svar på tråden Gravid, börjar tvivla