• Anonym (Anna)

Ni som fått tillbaka ert ex, hur lyckades ni?

Det händer ju att personer blir tillsammans med sitt ex igen, även om båda gått vidare på var sitt håll. 
    Frågan är ställd till de som lyckats få tillbaka sitt ex och där ni fortfarande är tillsammans. 

Hur gjorde ni? På vilket sätt tog ni kontakt och hur skrev ni/vad sa ni? Levde exet i en ny relation när ni tog kontakt och valde exet att lämna den i så fall? 

Ge mig era erfarenheter och tips på hur ni gjorde. 

• Svar på tråden Ni som fått tillbaka ert ex, hur lyckades ni?
  • Anonym (ajj)

Det beror helt på varför det tog slut.

• Anonym (Anna)
    Anonym (ajj) skrev 2021-02-24 11:04:07 följande:

Det beror helt på varför det tog slut.

Fast det är inget svar på min fråga. 
  • Anonym (ajj)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-24 11:08:38 följande:
    Fast det är inget svar på min fråga. 
    Nä, det är en följdfråga för att kunna ge någorlunda relevant svar. 

Men jag avviker från tråden. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-24 10:12:49 följande:

Det händer ju att personer blir tillsammans med sitt ex igen, även om båda gått vidare på var sitt håll. 
    Frågan är ställd till de som lyckats få tillbaka sitt ex och där ni fortfarande är tillsammans. 

Hur gjorde ni? På vilket sätt tog ni kontakt och hur skrev ni/vad sa ni? Levde exet i en ny relation när ni tog kontakt och valde exet att lämna den i så fall? 

Vilka tidsaspekter talar vi om och varför tog det slut?

Stor skillnad om en part varit otrogen, man flyttade ifrån varandra och gled isär eller olika syn på barn/boende.

Också om det var för en vecka sedan eller tre år.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-24 10:12:49 följande:

Men, min story som inte uppfyller dina krav till 100%

Vi lev ihop som unga, sambo rätt snabbt. Ingen av oss var tillräckligt mogen för ett långsiktigt förhållande. Vi gjorde varandra illa på olika sätt. I samband med nytt jobb flyttade vi isär och var överens om att fundera på hur vi villa ha det. Vi levde var och en för själv i olika länder  under ca sex månader med sporadisk kontakt. Vi var sen överens om att göra ett nytt försök.  Försökte  i ca tre månader men det var tydligt att tilliten och förtroende var borta så vi bröt ordentligt. 

Idag är vi båda sedan länge i var sin ny stabil och bra relation.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Igen) skrev 2021-02-24 11:20:14 följande:
    Vilka tidsaspekter talar vi om och varför tog det slut?

Stor skillnad om en part varit otrogen, man flyttade ifrån varandra och gled isär eller olika syn på barn/boende.

Också om det var för en vecka sedan eller tre år.
    Det tog slut på grund av en massa missförstånd, vi hade känslorna kvar för varandra men ändå såg vi väl att det bästa just då var att gå i sär. Vi hade det bra större delen av tiden så uppbrottet kändes så fel och förhastat. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-24 12:25:40 följande:
    Det tog slut på grund av en massa missförstånd, vi hade känslorna kvar för varandra men ändå såg vi väl att det bästa just då var att gå i sär. Vi hade det bra större delen av tiden så uppbrottet kändes så fel och förhastat. 
    Är missförstående utredda och lagda bakom er av er båda? Kan du se dina fel i det som hände och agera annorlunda i framtiden?

Är du seriös om att försöka igen, ni båda är ensamstående och du tror det skulle kunna tas emot positivt?

Om ja - ta en kontakt och säg att du vill träffas.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-24 12:25:40 följande:
    En sak till - Har du försökt upprepade gånger tidigare och allt slut med NEJ och tydligt budskap om inga kontakter, håll dig borta, lämna mig ifred? I så fall håll dig borta!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Igen) skrev 2021-02-24 12:30:56 följande:
    En sak till - Har du försökt upprepade gånger tidigare och allt slut med NEJ och tydligt budskap om inga kontakter, håll dig borta, lämna mig ifred? I så fall håll dig borta!
    Nej jag har inte försökt tidigare. 

Mitt ex lever i ny relation. 

Självklart vet jag att jag också gjorde fel, jag har dessutom mognat sen vi gjorde slut och tänker annorlunda nu. 
  • Anonym (Gift sedan 20 år)

Nu tror jag inte att vår historia passar med er men vi var gifta sedan 10 år när maken fick något slags bryt och deklarerade skilsmässa. Vi bodde kvar i huset tillsammans med våra små barn. Jag var chockad och arg och gick vidare omgående genom att försöka inleda någon form av ny relation. Det funkade ju givetvis inte. Efter några månader försökte maken allt för att göra sitt infall ogjort men jag var benhård. Han hade ju sårat mig djupt. Efter ungefär ett halvår lugnade vi ner oss båda två. Han ville bryta av skilsmässan men jag blev osäker då hans svek satt där. Samtidigt med detta bedrev vi Familjen AB.

Det tog nästan tre ÅR av hans ursäkter och försök (som jag enbart tyckte var patetiska) innan jag mjuknade och vi faktiskt slog oss samman igen. Tilliten är på något sätt förstörd för alltid men vi startade ett helt annat sorts liv. Mindre jobb, mer fritid, lite mindre pengar men ett mycket bättre liv för oss och barnen. Stormigt javisst och övrig familj och vänner tyckte att vi skulle skilja oss "på riktigt". Vi förlorade (slapp i vissa fall) en del vänner och även familjemedlemmar på att drabbas av en kris i äktenskapet men idag hade det inte kunnat vara bättre! Massor av sex och kärlek och mycket tid över till barn, djur och hus.

(Om maken skulle flippa någon gång mer i vårt liv skulle jag ALDRIG göra om samma resa dock. Och det vet han. Solig)

• Anonym (Anna)
    Anonym (Igen) skrev 2021-02-24 12:28:49 följande:
    Är missförstående utredda och lagda bakom er av er båda? Kan du se dina fel i det som hände och agera annorlunda i framtiden?

Är du seriös om att försöka igen, ni båda är ensamstående och du tror det skulle kunna tas emot positivt?

Om ja - ta en kontakt och säg att du vill träffas.
    Nej, alla missförstånd är nog inte helt utredda eftersom det blev så hastigt uppbrott. Men det är såklart sånt vi måste diskutera/ta upp med varandra om vi skulle få kontakt igen.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Gift sedan 20 år) skrev 2021-02-24 12:48:37 följande:

Nu tror jag inte att vår historia passar med er men vi var gifta sedan 10 år när maken fick något slags bryt och deklarerade skilsmässa. Vi bodde kvar i huset tillsammans med våra små barn. Jag var chockad och arg och gick vidare omgående genom att försöka inleda någon form av ny relation. Det funkade ju givetvis inte. Efter några månader försökte maken allt för att göra sitt infall ogjort men jag var benhård. Han hade ju sårat mig djupt. Efter ungefär ett halvår lugnade vi ner oss båda två. Han ville bryta av skilsmässan men jag blev osäker då hans svek satt där. Samtidigt med detta bedrev vi Familjen AB.

Det tog nästan tre ÅR av hans ursäkter och försök (som jag enbart tyckte var patetiska) innan jag mjuknade och vi faktiskt slog oss samman igen. Tilliten är på något sätt förstörd för alltid men vi startade ett helt annat sorts liv. Mindre jobb, mer fritid, lite mindre pengar men ett mycket bättre liv för oss och barnen. Stormigt javisst och övrig familj och vänner tyckte att vi skulle skilja oss "på riktigt". Vi förlorade (slapp i vissa fall) en del vänner och även familjemedlemmar på att drabbas av en kris i äktenskapet men idag hade det inte kunnat vara bättre! Massor av sex och kärlek och mycket tid över till barn, djur och hus.

(Om maken skulle flippa någon gång mer i vårt liv skulle jag ALDRIG göra om samma resa dock. Och det vet han. Solig)

Tack för din berättelse.
    Under dessa 3 år som ni levde ifrån varandra, var någon av er i nån ny relation?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-24 12:45:08 följande:

Nej jag har inte försökt tidigare. 

Mitt ex lever i ny relation. 

Självklart vet jag att jag också gjorde fel, jag har dessutom mognat sen vi gjorde slut och tänker annorlunda nu. 

Håll dig borta från upptagna
  • Anonym (Gift sedan 20 år)
    Anonym (Anna) skrev 2021-02-24 12:56:17 följande:
    Tack för din berättelse.
    Under dessa 3 år som ni levde ifrån varandra, var någon av er i nån ny relation?
    Vi hade ett hemmaliv tillsammans där vi hade sex när lusten föll på men jag var noga med att skärma av mig från maken då jag var verkligen avskydde honom efter vad som hade hänt.
    Samtidigt träffade jag faktiskt ett par och det visste min man om. Jag tror att min man träffade någon men jag brydde mig inte och gör inte idag heller.

Dock inga nya öppna relationer utan strävan för oss båda var nog att få vårt liv tillbaka och vi båda hade barnen i fokus.
  • Anonym (Fantastiskt!)

Ja tycker de e helt fantastiskt när folk hittar tillbaka till varandra, de tyder på äkta kärlek..ja avundas er faktiskt <3

Svar på tråden Ni som fått tillbaka ert ex, hur lyckades ni?