• Wed 24 Feb 2021 12:45
    3290 visningar
    6 svar
    6
    3290

    Utslag av snus

    Detta borde väl mer skrivas på ett annat forum som flashback etc men av någon anledning kan inte jag posta inlägg där så jag vänder mig hit.

    Jag har nyligen börjat snusa lyft Ice Cool och jag får utslag där jag har lagt den. Rött stort märke, kan jag vara allergisk?? Eller är den bara för stark och jag är ovan?

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Utslag av snus
  • Gameof­throne­s
    Wed 24 Feb 2021 13:03
    #1

    Det låter som allergisk reaktion. Jag skulle rekommendera dig köpa ngt mildare. Vet inte hur många prickar du använder på nikotinet. Dem har olika styrkor. 

    Prova annat smak och mildare först. Innan du kan fastställa att det är allergisk reaktion. 

    Om det inte skulle bli bättre ring 1177 för rådgivning, tänkte på dina utslag

  • Gameof­throne­s
    Wed 24 Feb 2021 13:11
    #2

    Är du ovan snusare så kan man få lättare utslag från början, vissa kan få det och andra känner inget. Precis som man börjar röka får en yrsel, sen vänjer man sig. 

    Jag tror att det kan vara så. 

  • Wed 24 Feb 2021 15:11
    #3
    Gameofthrones skrev 2021-02-24 13:11:53 följande:

    Är du ovan snusare så kan man få lättare utslag från början, vissa kan få det och andra känner inget. Precis som man börjar röka får en yrsel, sen vänjer man sig. 

    Jag tror att det kan vara så. 


    Jag har snusat till och från i 8 månader men börjat mer regelbundet i ca en månad. Lyften jag snusar har 9.5mg nikotin per portion dvs 3 pluppar. Den jag snusat innan var 8mg, tror du det kan bero på styrkan eller är det någon slags reaktion?
  • Gameof­throne­s
    Wed 24 Feb 2021 15:20
    #4
    hejdå12345678910 skrev 2021-02-24 15:11:15 följande:
    Jag har snusat till och från i 8 månader men börjat mer regelbundet i ca en månad. Lyften jag snusar har 9.5mg nikotin per portion dvs 3 pluppar. Den jag snusat innan var 8mg, tror du det kan bero på styrkan eller är det någon slags reaktion?
    Jag tror både och det kan vara den ena och andra för sig. 

    Jag skulle testa ny variant av Tropical Brezze? Easy min, mint av Lyft. Det finns ngt som her Ruby Berry också. Eller Lundgrens fjällen. 

    Mint kan ha starka reaktioner. Ice cool har typ en stark känsla har jag för mig.
    Prova på mildare också men byt smak, =)
  • Gameof­throne­s
    Wed 24 Feb 2021 15:21
    #5

    Det finns ngt som heter mini catch Spaermint?
    Catch XR mint, ..

    Ja prova dig fram =)

  • Gameof­throne­s
    Wed 24 Feb 2021 15:25
    #6

    Förstår att du har 9.5 (3 plupp)

    Men känner att du har det behovet eller kan du ha mildare än så? Har du slutat rökt eller nått eller har du börjat snusa för första gången - 8 mån sen?

Svar på tråden Utslag av snus