• Anonym (Undrar)

"Den här personen är inte tillgänglig på messenger"

Skrev till en tidigare i veckan. Nu står det när kag öppnar chatt bubblan det jag skrivot i rubriken.

Första tanken var att jag blivit blockad?

Men sen tänkte jag lite till och undrar ifall personen bara har tagit bort sin messenger?

Kan fortfarande komma in på personens profil.

Har en annan kompis som bara försvann ifrån fb (han mår psykiskt dåligt) så har inget med mig o göra, har alltså inte blivit blockad utav han.

Då står det lika dant som i rubriken, men kan inte nå hans fb då han antagligen har inaktiverat den samt så är profilbilden borttagen.

Däremot så har jag en ytterliggare en som jag bad blocka mig för länge sen. Raderade våran chatt också då. Den personen kan jag inte alls se om jag söker på den. Som att den inte existerar längre alls.

Så har första personen verkligen blockat mig eller tagit bort messenger appen bara?

• Svar på tråden "Den här personen är inte tillgänglig på messenger"
  • Anonym (Samma)

Varit med om liknande. Den personen blockerade mig och då kom samma text på essenser som du nu fått.

• Anonym (...)

Ja du har blivit blockad på Messenger men inte Facebook.

• Anonym (Undrar)

Men i fall nr 2 med kompisen så vet jag att jag inte har blivit blockerad utan att han snarare har inaktiverat sin fb. Men enligt er så skulle jag då ha blivit blockerad både på messenger samt fb utav han då jag får det meddelandet?

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-02-24 20:23:00 följande:

Men i fall nr 2 med kompisen så vet jag att jag inte har blivit blockerad utan att han snarare har inaktiverat sin fb. Men enligt er så skulle jag då ha blivit blockerad både på messenger samt fb utav han då jag får det meddelandet?

Är du blockerad på Facebook är personen inte ens sökbar överhuvudtaget.

Ett inaktiverat konto då var det i alla fall förut att man fick upp ett felmeddelande om att sidan jag söker är borttagen/inaktiverad.
  • Anonym (Block)

Säger som övriga, du är blockerad på messenger, men inte på fb. Därför kan du se hans profil men inte kontakta honom.

• Anonym (...)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-02-24 20:23:00 följande:

Kan du gå in på hans profil via din är du inte blockad på FB. Eller sökte du på hans profil utan att vara inloggade själv?
  • Anonym (Undrar)

Ikväll kan jag inte skriva till personen ifrån mobilen, men datorn går ? Likaså gick det tillfälligt via mobilen men har inte skrivit något, men ikväll går det inte igen??

Svar på tråden "Den här personen är inte tillgänglig på messenger"