• Melrose Mom

    Varför sportlov?

    nästa vecka är det sportlov. mina tonårssöner vill följa med några vänner till fjällen. jag har sagt att det är olämpligt eftersom de riskerar att smittas av covid-19. dessutom behöver vi mixa klart låtarna som vi gjort tillsammans. det har gått jättebra hittills. vi har till och med blivit erbjudna skivkontrakt. men nu pratar mina killar om att åka offpist och gå på afterski. varför finns det ens ett sportlov när vi inte har ett musiklov? hur gör ni så att era tonåringar håller sig hemma?

    it was always you and i

  • Svar på tråden Varför sportlov?
  • Fjäril kär

    Afterski existerar inte längre eftersom ALLA restauranger, pizzerior, kaféer etc numera måste stänga 20:30

    Om det var tänkt att ni skulle betala för resan är det ju lätt att bara säga nej.

  • Fjäril kär

    Sen för övrigt så åker ju folk på skidsemester hela vinterhalvåret oavsett om det är höstlov eller påsklov.

  • Mandel

    Hur jag får tonåringarna att stanna hemma? Säger nej.
    Så länge de bor hos mig är det mina regler som gäller och med pågående pandemi så är det inget alternativ att följa med andra till fjällen. Gillade inte ens att deras pappa tog med dem dit tidigare i år, men när de är hos honom kan jag inte lägga mig i vad de gör.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Stårschan2

    Jag undrar snarare hur du gör för att få dina tonåringar ut ur huset. Här är det instängt på rummet med datorer som gäller om man inte tvingar ut dem.


    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • sextiotalist
    Melrose Mom skrev 2021-02-25 08:24:50 följande:

    nästa vecka är det sportlov. mina tonårssöner vill följa med några vänner till fjällen. jag har sagt att det är olämpligt eftersom de riskerar att smittas av covid-19. dessutom behöver vi mixa klart låtarna som vi gjort tillsammans. det har gått jättebra hittills. vi har till och med blivit erbjudna skivkontrakt. men nu pratar mina killar om att åka offpist och gå på afterski. varför finns det ens ett sportlov när vi inte har ett musiklov? hur gör ni så att era tonåringar håller sig hemma?

    it was always you and i


    Upplys dina söner om att det kommer inte finnas någon afterski. Hårda restriktioner i backar och köer. De ska ta med sig all mat upp, laga all mat själv. Sportlovet får man använda precis som man vill. Jag arbetade vartenda sportlov under gymnasiet t.ex.
  • Drottningen1970

    Självklart ska de inte åka till fjällen. Man säger helt enkelt nej.

    Men det är barnens ledighet. Inte din där du ska bestämma att de ska jobba för att förverkliga dina skivkontraktsdrömmar.

Svar på tråden Varför sportlov?