• Sol1

    Ett streck eller ej?

    Hej!

    Tänkte höra med er? Jag ska ha min mens på lördag om två dagar, men gjorde ett grav test som man kan testa 6 dagar innan. Och tycker mig se ett svagt streck? Eller ser jag fel?



  • Svar på tråden Ett streck eller ej?
  • HeidiHR

    Precis så där såg mitt test ut när jag blev gravid med mitt andra barn! Tog ett cb med veckoindikator samma eftermiddag som visade gravid 1-2.

    Ingen tvekan om att där är ett streck!

  • Lilant
    Sol1 skrev 2021-02-25 14:55:50 följande:

    Köpte ett clerblue test men det visade inget


    Måste vara morgon urin:) du är gravid även om de testet säger nej, jag rekommenderar att köpa stickor i stället:) speciellt gravidkollens ljuger aldrig å aldrig spökstreck
  • Sol1

    Testade imorse med clerblue vecko test, då var det fel på testet eller en bok kom upp att något gått fel.. får försöka imorgon igen

  • Anonym (sarah)

    Ja testar aldrig före BIM med testa tidigt,  eftersom de flesta MF sker innan bim. Och de tidiga testen tar upp mindre hcg.
    Såklart oklart om det är svagt pga det eller pga att du är gravid. Men håller tummarna att det är positivt och hålls så.

  • HeidiHR
    Sol1 skrev 2021-02-28 04:32:12 följande:

    Nu visade det digitala testet gravid ????


    Stort grattis!
  • Lilant
    Sol1 skrev 2021-02-28 04:32:12 följande:

    Nu visade det digitala testet gravid ????


    För att du varit gravid hela tiden :)
  • Sol1

    Hej igen..

    Testade ju positivt i lördags men idag börjar det komma en blödning, hur mycket kan man blöda vid nidblödning? Kan den komma så sent som 3 dagar efter beräknad mens?

    Eller är det missfall?

    Någon som varit med om liknande?

  • sallu93
    Sol1 skrev 2021-03-01 14:40:27 följande:

    Hej igen..

    Testade ju positivt i lördags men idag börjar det komma en blödning, hur mycket kan man blöda vid nidblödning? Kan den komma så sent som 3 dagar efter beräknad mens?

    Eller är det missfall?

    Någon som varit med om liknande?


    Det är helt normalt med små blödningar under graviditeten. Sannolikheten för missfall är större om det är klumpigt blod.
    En del har ju mens trors gravida, men det är mer sällsynt. 
    Nidblödningen borde ske innan tydligt positivt grav test.

    håller tummarna för dig
  • Sol1

    Ne inga klumpar.. men känns som lite för mycket blod för att vara en nidblödning..

    Känner mig helt förvirrad..

  • Mango21

    Hej hur går det för dig ? Jag plussa för en vecka sen men testa både vanligt och digitalt visar gravid testa i går igen fortfarande lika svagt streck har inget minne av att strecken varit så svaga tidigare grav oxå helt nojjig nu

  • Sol1

    Jag har blödigt hela natten och nu morgonen så misstänker att det är tidigt missfall

Svar på tråden Ett streck eller ej?