• Hannis9397

    Saknar info om hur man mår fysiskt efter missfall!

    Hej, har googlat online för att finna tydlig info om missfall och jag undrar vart det finns?

    Önskar bla info om hur man mår EFTER ett missfall? Finns det någon grupp man kan samlas och diskutera? Varför finns det ingen tydlig info då kvinnor utger en stor del av befolkningen SAMT att väldigt många genomgår missfall. Jag visste bla inte att det skulle forsa ut blod, vilket det gjorde för mig.

    Jag mår såhär fyra dagar in i mitt pågående missfall (v.9):

    Yr

    Trött

    Blek

    Huvudvärk

    Hur mådde ni?

    Kram!

  • Svar på tråden Saknar info om hur man mår fysiskt efter missfall!
  • Anonym (mamma till tre)

    Vet inte vart det finns information om detta, men jag mådde precis som du beskriver. 

  • Anonym (4)

    Beklagar ditt missfall!  Det låter som du kan ha drabbats av järnbrist vilket ju inte alls är ovanligt efter missfall eftersom man blöder så mycket. Man kan ju tom få järnbrist vid vanlig mens och vid m.f blöder man ju oftast betydligt mer. Köp Sideral Forte och ät. De påverkar inte magen och ger snabbt effekt.

  • Anonym (ooo)
    Hannis9397 skrev 2021-02-25 15:52:19 följande:

    Hej, har googlat online för att finna tydlig info om missfall och jag undrar vart det finns?

    Önskar bla info om hur man mår EFTER ett missfall? Finns det någon grupp man kan samlas och diskutera? Varför finns det ingen tydlig info då kvinnor utger en stor del av befolkningen SAMT att väldigt många genomgår missfall. Jag visste bla inte att det skulle forsa ut blod, vilket det gjorde för mig.

    Jag mår såhär fyra dagar in i mitt pågående missfall (v.9):

    Yr

    Trött

    Blek

    Huvudvärk

    Hur mådde ni?

    Kram!


    Minns inte att jag hade så mycket fysiska känningar, mer än att jag hade ont i magen en hel dag innan jag förstod att det skulle bli missfall. Hade lite flytning i början bara.
    Sedan blödde det mer och mer. TS, varför trodde du inte att det skulle komma en massa blod? 
    Efter kände jag mig nog mest "tom", men det handlar ju inte om det fysiska. 
  • bananmilkshake

    Hej. Jag svarade i din första tråd, om bla huvudvärk. Orkar inte skriva om allt så jag refererar till den om du inte läste det. :)

  • Utepålandet

    Jag är trött och har ont i magen. Men jag blöder ?bara? som vid en lite kraftig mens. Vid mitt förra missfall minns jag att det var som att öppna en kran, eller snarare två. Då fick jag söka akut vård för att det forsade blod. Missfallen har kommit i samma vecka (tror t o m samma dag), så det är inte däri skillnaden i blodmängd ligger åtminstone.

    Båda gångerna har det varit som om alla graviditetssymptom satt sig i en bil och rivstartat iväg i samma sekund som blödningen börjat. Kvar har jag stått. Tycker att det märks fysiskt att det är en stor omställning när graviditetshormonerna sjunker så fort.

Svar på tråden Saknar info om hur man mår fysiskt efter missfall!