• Thu 25 Feb 2021 21:30
    318 visningar
    1 svar
    1
    318

    Ni som har gjort tidiga vul efter IVF!!

    Hej! En lång historia kort; är gravid efter 3 år av ivf och insemationer. Blev överstimulerad någon dag innan jag plussade (en fruktansvärt jobbig upplevelse) och har pga det fått gå på kontroller och i detta gjort vul. Idag när jag enligt efter insättningen ska vara i v 7+1 mätte hon fostret/embryot (?) och enligt datorn är den så stor som i 6+5. För 9 dagar sen mättes ?den? till motsvarade 5+6 när det egentligen skulle vara 6+0 (eller 6+1 kanske...)

    Ni som har gjort tidiga vul efter ivf; har det alltid stämt exakt med dagen och veckan?? Man vet ju precis exakt när befrukning och fästning sker.,. (Satte in ett femdagars och plussade positivt ruvardag 4). Eller har det varierat lite? Känns så jävla jävla mörkt just nu och kan liksom inte ens vara glad, jag inväntar bara ett missfall... (har ett uteblivet missfall och en bortopererad äggstock efter ett utomkveds i bagaget under dessa tre åren och det gör att jag har så svårt att känna mig glad över plusset, är bara orolig). Min sambo är glad och förstår inte varför jag oroar mig, hjärtat slår ju...

    Vad är era erfarenheter? :( så tacksam för svar i detta jobbiga :(

  • Svar på tråden Ni som har gjort tidiga vul efter IVF!!
  • Thu 25 Feb 2021 21:44
    #1

    1-3 dagars skillnad spelar ingen roll. Det är sällan man får exakt rätt dag. Det viktiga är ju att hjärtat slår vilket det gjorde för dig. Då är missfallsrisken väldigt liten. 

Svar på tråden Ni som har gjort tidiga vul efter IVF!!