• Anonym (Benny Klimp)

Bästa billånet?

Vilken långivare tycker ni är bäst när det gäller billån? Vilken ränta är rimlig på ett billån? Jag är i behov av en bil ganska snabbt. Har just nu 17 000 kr som jag kan lägga i en kontantinsats. När jag räknat på min månadsbudget så har jag IDAG c:a 6000 kr över den 24:e varje månad, alltså är ALLT betalt, inklusive mat, nöje m.m.

Jag skulle kunna spara ihop men läget är lite akut just nu, annars hade jag bara väntat ett år och betalat allt på en gång.

• Svar på tråden Bästa billånet?
  • Anonym (alltid samma råd)

Du köper en bil för 17000 och sätter undan så mycket du kan framöver, tills du kan kåpa den bil du önskar/har råd med kontant.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Benny Klimp) skrev 2021-02-26 15:30:52 följande:

Vilken långivare tycker ni är bäst när det gäller billån? Vilken ränta är rimlig på ett billån? Jag är i behov av en bil ganska snabbt. Har just nu 17 000 kr som jag kan lägga i en kontantinsats. När jag räknat på min månadsbudget så har jag IDAG c:a 6000 kr över den 24:e varje månad, alltså är ALLT betalt, inklusive mat, nöje m.m.

Jag skulle kunna spara ihop men läget är lite akut just nu, annars hade jag bara väntat ett år och betalat allt på en gång.

Köp en billig bil nu. Om ett år har du sparat ihop till 72 000 kr, då kan du köpa en bättre bil.
  • Anonym (Räkna)

Räntorna är låga. Fackförbunden brukar förmedla bra privatlån.

Lånar du 72.000kr på ett år med 5% ränta kostar det netto snitt 105kr/månad i ränta. Och du får bilen när du behöver den.

• Anonym (Kvinna)

Om du har 6000 över varje månad, varför har du då bara 17000 sparat, började ju jobba för 3 månader sedan.

Köp en bil för 17 000.

Svar på tråden Bästa billånet?