• Kockens

    Gravidhormoner

    Halloj min flickvän har sådana fruktansvärda gravidhormoner och humörsvängningar.

    Kan skälla ut mig för minsta grej, vara tjurig i fler dagar och vägra prata för att sedan återigen skälla ut mig för att jag inte försökt få henne på bättre humör.

    Att sova i samma rum finns inte på kartan!

    Går det här verkligen över efter födseln och återgår till det normala?

    Blir orolig för våran relation, att man kan förändras från världens snällaste till ett sånt monster!?

  • Svar på tråden Gravidhormoner
  • Anonym (Kännerigen)

    Hej!

    Min syster blev likadan. Hon hade dock ganska hetskt temperament redan innan men blev 10000 x värre när hon blev gravid.

    Det gick över efter ett tag och i slutet var hon inte lika explosiv. Det är skitjobbigt.

    Jag förstår att det är jobbigt för dig att hamna i skottlinjen hela tiden. Hon går igenom en galen förändring i både kropp och sinne och att då klara av att hålla känslorna i schack är inte prio. Om det går så prata med henne och fråga henne vad du kan hjälpa henne med (bara när allt är lugnt, inte när hon och du är i affekt). Försök att inte ta det personligt, även om det är svårt. Hon undrar säkert själv vad fan som förssigår inom henne. Även du som partner får höra av dig till barnmorskan. De är mycket duktiga!

    Hoppas du får lite tröst i att det går över!

  • Kockens

    Tack för svar! Känns bra att höra att det finns hopp.

    Jag ska försöka prata med henne någon dag hon är lugn och sansad.

    Kanske även ett samtal till barnmorskan skulle vara nyttigt.

Svar på tråden Gravidhormoner