• Anonym (Sömnlös)

    Drömmer mardrömmar om mf??

    Någon fler som råkat ut för detta? Är i v 7+1 och drömt två gånger nu om att jag får mf. Till saken hör att jag har det som min stora oro eftersom jag förra året fick ett tidigt sånt, så jag har oroat mig och tänkt på det varje dag hela demna grav. Inte konstigt om kroppen snappar upp det då eftersom drömmarna handlar PRECIS om det jag oroar mig över om dagarna...

    Är det normalt med mardrömmar i denna period av graviditeten? Lite jobbigt att vakna i panik och kallsvett och skrika i drömmen liksom.

  • Svar på tråden Drömmer mardrömmar om mf??
  • Anonym (T)

    Jag är i v 13 och jag har drömt extremt mycket hitills under denna graviditeten. Nästan bara mardrömmar. Eftersom du är orolig för mf så är det inte så konstigt du drömmer just om det.

  • Anonym (Sömnlös)
    Anonym (T) skrev 2021-02-28 08:25:59 följande:

    Jag är i v 13 och jag har drömt extremt mycket hitills under denna graviditeten. Nästan bara mardrömmar. Eftersom du är orolig för mf så är det inte så konstigt du drömmer just om det.


    Nä, är nog så. Drömmarna har varit identiska och rätt lika med exakt hur jag varit rädd att det ska hända med, så det kanske är gravidhjärnan som spökar. Har drömt andra mardrömmar med om annat som oroat mig så kroppen/psyket kanske temderar att drömma just mardrömmar i grav?

    Elakt.
  • Anonym (T)
    Anonym (Sömnlös) skrev 2021-02-28 08:38:52 följande:

    Nä, är nog så. Drömmarna har varit identiska och rätt lika med exakt hur jag varit rädd att det ska hända med, så det kanske är gravidhjärnan som spökar. Har drömt andra mardrömmar med om annat som oroat mig så kroppen/psyket kanske temderar att drömma just mardrömmar i grav?

    Elakt.


    Man är nog helt enkelt känsligare och kroppen verkar drömma mer helt enkelt när man är gravid. Så inte så konstigt man drömmer mer hemska saker när hormonerna lever bergodalbana i kroppen.

    Jag försöker skaka av mig drömmarna och inte fundera så mycket på dem under dagen, funkar rätt bra.
Svar på tråden Drömmer mardrömmar om mf??