• Anonym (??)

    Hur fungerar Kik-appen?

    Är det snälla nån här inne som vet hur Kik appen fungerar?? Lång historia kort. Jag har haft ett stort bråk med min sambo angående att han vägrade visa mig sin telefon och han förklarade det senare med att han tog bort Kik appen för det var pinsamt att ha. Han hade inte gjort ett konto, men när jag för hundra år sedan hade Kik hade jag kontakt med mina kompisar där men nu verkar det vara ett annat forum, hur fungerar det?

    Det slank ur honom att detta nu var en snusk-app.. men hur hittar man människor där? Måste man inte ha någon annan sida för att hitta användarnamn? Vad gör man där? Vad är det för slags snusk konton och grupper? Man behöver ju användarnamn för att hitta folk om jag minns rätt och ni som tex använder Kik hur hittar man alla dessa snusk konton och grupper då?? Nyfiken för att jag vill hålla ett öga på honom..

  • Svar på tråden Hur fungerar Kik-appen?
  • Anonym (??)
    Jag vet hur Kik fungerar.. men inte som ?snusk-sida?. Var hittar man dessa snusk-konton osv. Jag har bara haft kontakt med folk jag känner och inte pratat snusk som det verkar användas till nu
  • sillson

    Du har ingen som helst rätt att titta i någon annans telefon. Du är otroligt kontrollerande och obehaglig.

  • Anonym (??)
    sillson skrev 2021-02-28 11:16:46 följande:

    Du har ingen som helst rätt att titta i någon annans telefon. Du är otroligt kontrollerande och obehaglig.


    Han vände telefonen från mig så jag inte såg och då frågade jag varför han gjorde det och jag märkte att han kom med dåliga bortförklaringar och försökte dölja nått, och då fråga ja om jag kunde få titta på hans telefon då om han inte dolde nått och då fick han panik. Du vet ingenting om vår bakomliggande historia.
  • neverpreggo

    Varför är du tillsammans med någon som döljer saker och som du inte litar på?


    Kik-namn kan man få från andra sidor, folk delar ut dem här för att snuskchatta t.om.

  • Anonym (Frida)

    Jag tror att det mest är en anonym meddelandetjänst. Den funkar typ som Messenger, men du kan hitta på valfritt anonymt namn, och sedan ange det på tex. Tinder, BC el. dyl.
    Om man inte har någon anledning att vara anonym har man ingen större nytta av den, därför misstänker man att den som använder den vill dölja något.

  • Anonym (??)
    Anonym (Frida) skrev 2021-02-28 12:38:25 följande:

    Jag tror att det mest är en anonym meddelandetjänst. Den funkar typ som Messenger, men du kan hitta på valfritt anonymt namn, och sedan ange det på tex. Tinder, BC el. dyl.

    Om man inte har någon anledning att vara anonym har man ingen större nytta av den, därför misstänker man att den som använder den vill dölja något.


    Tack! Det var en typ av denna förklaring som jag sökte!
  • Anonym (??)
    neverpreggo skrev 2021-02-28 12:21:23 följande:

    Varför är du tillsammans med någon som döljer saker och som du inte litar på?

    Kik-namn kan man få från andra sidor, folk delar ut dem här för att snuskchatta t.om.


    Det är inte alltid så lätt som det ser ut, bla finns barn med i bilden. Så ibland känns det bättre att försöka lösa saker.

    Hmm , tack då vet jag!
  • LisaA94

    Han tog bort appen eftersom han har saker där som han uppenbarligen vill undanhålla från dig. Du får fylla i tomrummen själv.

  • Anonym (??)
    LisaA94 skrev 2021-02-28 13:07:22 följande:

    Han tog bort appen eftersom han har saker där som han uppenbarligen vill undanhålla från dig. Du får fylla i tomrummen själv.


    Tack!
  • Anonym (Ti)

    Appen används väl mest för sexchattande med personer som man hittar på andra kontaktsidor. De flesta vill använda kik istället för att skriva pm på sexcommunitys, smidigare med chattapp. Tycker det låter suspekt att han inte vågade visa dig appen. Vem skrev han med där kan man ju undra.. Känns väldigt naivt att tro att han hade appen utan att ha ett konto som används. Ingen rök utan eld.

  • Anonym (Frida)
    Anonym (Ti) skrev 2021-02-28 19:21:02 följande:

    Appen används väl mest för sexchattande med personer som man hittar på andra kontaktsidor. De flesta vill använda kik istället för att skriva pm på sexcommunitys, smidigare med chattapp. Tycker det låter suspekt att han inte vågade visa dig appen. Vem skrev han med där kan man ju undra.. Känns väldigt naivt att tro att han hade appen utan att ha ett konto som används. Ingen rök utan eld.


    Det kan ju vara så att han skaffade appen, kanske med den tanken, i en svag stund, men sedan inte skrev med någon. Han skämdes så klart ändå, eftersom den används till sådant...
Svar på tråden Hur fungerar Kik-appen?