• Anonym (Sexlu­st)
    Sun 28 Feb 2021 23:02
    254 visningar
    1 svar
    1
    254

    P-piller minskad lust

    Ingen sexlust alls sen jag började med p piller, valde p piller pga att jag slipper min akne och får helt ren hud med p piller, tror ni man kan ta typ 2 piller i veckan för att hålla huden i schack och då få tillbaka sexlusten? Och självklart använda kondom . Alltså att använda p-pillren som akne behandling och inte som preventivmedel? Vill inte behöva välja mellan ingen sexlust eller dålig hud

  • Svar på tråden P-piller minskad lust
  • Anonym (Var är vargen­?)
    Thu 17 Jun 2021 11:00
    #1

    Hej

    Har varit gift med en underbar kvinna i 11 år och hon har under dessa år alltid ätit mini-piller då vanlig p-piller inte passar henne och hennes mens är hemsk (har varit på akuten ett par gånger pga av mensen). Samtidigt som mini-pillret tagit bort mensen, har de även tagit hennes sexlust. Jag har länge velat genomföra en vasektomi, men tyvärr bott i en region av Sverige som i förhållande till andra landsting vägrat subventionera kostnaden (tex i Stockholm betalar man bara ett läkarbesök för hela operationen, medan mitt landsting tog 10.000kr). Man hursomhelst genomförde jag ingreppet för ett år sedan, vilket ställde frun i en liknande sitts som dig. Hon behöver inte längre mini-pillret för att inte bli gravid, men vill ju såklart inte åka in till akuten ett par gånger per år pga av extrem mens. Hon provar precis som du säger att bara ta typ 2 piller i veckan nu för att mota mensen, men slippa det negativa biverkningarna. Jag är naturligtvis ingen läkare så du får inte ta det här som sanning, bara våran erfarenhet. För henne har det fungerat väldigt bra, hon har inte fått tillbaka mensen, men hon har fått tillbaka sin sexdrift med råge!

Svar på tråden P-piller minskad lust