• Soetizen

    Är jag psykopat?

    Hej, 

    Det är så att jag connectar inte med folk på den känslomässiga vägen. När någon ler så ler jag inte tillbaka. Jag hatar liksom människor. Tycker dem är jobbiga, falska , irrationella och opålitliga. det finns få människor jag gillar och om jag ska komma någon nära eller gilla någon så tar de väldigt lång tid.

    När jag möter nya människor så är jag totalt ointresserad av vad dem har att säga, jag bryr mig inte ett skit om dem att jag inte har något att säga tillbaka. 

    Jag är liksom loj i sinnet, de kommer inga signaler och någon säger något så vet jag inte till exempel vad jag ska svara i SMS, de tar lång tid. 

    Om människor skulle dö framför mig så skulle ja kunna fortfarande sova gott om nätterna och jag påverkas inte av någonting. skulle någon stå och skrika på mig så är jag fortfarande helt oberörd. 

    Vad är det med mig? 

  • Svar på tråden Är jag psykopat?
  • Anonym (Psykopati)

    En renodlad psykopat skulle inte känna att de andra var jobbiga irrationella osv. Renodlad psykopati så lär sig personen hur den ska göra för att få igenom det hen vill. Hen känner inget för det.

    Ett leende betraktas tex inte varken som jobbig eller bra utan något som man lärt sig att om jag gör likadant tillbaka så får jag personen medgörlig. Känslan finns inte alls där utan en psykopat lär sig beteendet som ger framgång.

  • Anonym (Psykopati)

    Du skriver att du kan gilla folk efter lång tid. Det visar att du fortfarande har känslor. En renodlad psykopat skulle inte förstå om en person gillade hen eller inte. Efter ett tag inse att vissa personer kan jag få mer makt över eller ej och att andra kallar det gilla. Men inte känna gillandet i form av känsla.

  • Anonym (S)

    Skulle kunna bero på dålig anknytning med flera trauman i bagaget. Känner du att du dissocierar i samband med dessa händelser?

    Saken är att du ens skriver om detta och är medveten om dina beteenden och ifrågasätter dem gör att det mer verkar handla om trauman. psykopater och narcissister brukar inte ifrågasätta sig själva. Vad tror du själv är orsaken/orsakerna? Oftast har man fler svar än man tror..

    Jag menar inte varför är jag såhär, jo jag tror jag är psykopat utan vad händer med mig i dessa stunder, varför händer det mig, hur känner jag då?, varför tror jag jag känner såhär , har jag kännt såhär tidigare. Hur var min relation till mina föräldrar, hur tog de hand om mig, är det något tillfälle där jag känt mig utlämnad etc.. liksom bryt ner allt till många delfrågor så du kan analysera dig själv mer samtidigt läs på om anknytningsteorier, vad är psykopati, sociopati, narcissism, DID, trauman fight, flight, freeze and fawn.. har du inte fått utveckla din empati, var dina föräldrar emotionellt frånvarande under din uppväxt?

    Med mera.....

  • Soetizen

    Min far är en egoistisk narcissist som är duktig på att manipulera. Han är maktgalen och vill helst inte att jag ska lyckas bättre än han själv. han var väldigt verbalt attackerande och kränkande vid låg ålder. Han styrde mig utan att jag själv visste det. blev utfryst i skolan och har problem med auktoriteter. 
    Ibland känns de skönt när jag misshandlar folk på boxningen. Han har väldigt kort stubin otålig och skiter totalt i hur jag känner och tänker och han tar heller inte ansvar för sina handlingar. 

    Mamma har blivit. som honom nästan förutom att hon har mer empati. 

    Jag har slagit min far och nu är det jag som har makten över honom eftersom att jag har vuxit upp nu så nu vågar han inte säga det minsta till mig men han höll på så i flera år och ju mer tiden går ju mindre kontakt har jag med honom och det känns som att tider läker det. 

  • Anonym (Fisk)

    Psykopater är födda utan empati, deras hjärna är liksom uppbyggd som små öar med mindre kopplar till varandra. Det är inget man blir. De är beräknande, har ofta chefsroller och vet hur de ska manipulera folk till sin vilja. Sällan aggressiva men elaka.

    Sociopat blir man av sin uppväxt och omgivning. Har svårt att knyta an till andra, ogenomtänkta beslut och bryr sig inte om konsekvenserna. Impulsiva, ibland aggressiva och har slutat bry sig om man sårar sin omgivning. Ofta svårt att behålla jobb.

Svar på tråden Är jag psykopat?