• Sommar30

Starkare plus på dagen/kvällen?

Undrar om man kan få fejk resultat på graviditetstest om man tar dom på dagen eller kvällen? Te.x digitala tester Som står att man ska använda me morgonurin.. om man tar dom på Förmiddag/eftermiddagen efter man hållit sig i 3-4 timmar, kan man få fel resultat då?

Någon som har erfarenhet ? Måste man hålla sig till morgonurin?

• Svar på tråden Starkare plus på dagen/kvällen?
  • Sommar30

För att förtydliga, jag menar kan man få streck på digitala tester på em & sen dagen efter är det negativt. Eller kan man få 2-3 eller 3+ veckor på clearblue digital på dagen & dagen efter minskat till 1-2 (alltså lägre veckor)

Eller är hcg lika mkt i kroppen vilken tid på dygnet?

• Kallamakka

Hej!

I urinen är det olika hur koncentrerat urinet är. Jag har fått svagare test på morgonen för att tre timmar senare få mycket starkare.

Clearblue visade 3+ med eftermiddags urin, två dygn senare 2-3. Om det beror på missfall eller skiftande HCG vet jag tyvärr inte än.

• elan04

Hur gick det för dig kallamakka? Har varit med om precis samma och är så orolig för att det är missfall på g (igen) :(

• JosHed

De flesta tror jag skriver att man ska testa med morgonurin innan BIM men efter BIM kan man testa vilken tid som helst (men hålla sig 3-4 timmar innan). Sen kan det såklart spela in även direkt efter BIM om man bara hållit sig 10 minuter och druckit massa - då är det ju jätteutspätt. Men testa samma tid på dygnet så vet du! Rent tekniskt så ska ju inte testen sjunka i styrka dock, hoppas det går vägen!

Svar på tråden Starkare plus på dagen/kvällen?